Het grote bandentopic

Hier kun je alles over de Thema kwijt dat je niet in een categorie kwijt kunt.
Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Het grote autobanden topic

Bericht door Paolo » 16 dec 2009, 20:29

MJ, ik moet volgend voorjaar ook 4x vers rubber onder mijn LX.

1/ Heb je tips? Wat is nou echt de lekkerste band voor onder 'n Thema? (ook andere forumleden graag input...)
2/ Heb je een adresje voor me of haal je alles van Ebay?

PS. Ik ben niet op zoek naar Energy Savers o.i.d.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Pimpen van de ie turbo

Bericht door RickThema » 16 dec 2009, 20:43

Michelin Pilot Premacy's Heb ze onder verschillende auto's gehad en ben er echt enorm tevreden over!!!!!
Kleeft heel erg goed, enorm goede afwatering (180 in de stromende regen op een NIET zoab snelweg!) En heel erg comfortabel.
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pimpen van de ie turbo

Bericht door Maarten-Jan » 16 dec 2009, 22:18

@Paolo; op de link pagina staat een verwijzing naar een site met écht de goedkoopste banden! Kijk daar eens, je kunt ze zelfs bij een aangesloten garage laten afleveren voor montage. De prijs van montage staat genoemd bij de aangesloten bedrijven. Ik ga er nu voor het eerst mee in zee, dus zal mijn ervaringen delen.

Banden zijn hier al erg vaak ter sprake gekomen. In jouw geval zou ik de LX zo origineel mogelijk willen houden en over willen gaan tot de origineel geleverde merkbanden. Ik weet even niet welke dat zijn.

Michelin hebben wij op de K. Nadeel is dat ze rond 3mm restprofiel erg gaan glijden. Tot die tijd doen ze het erg goed.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: Pimpen van de ie turbo

Bericht door wpcastillom » 16 dec 2009, 22:55

ik heb mijn banden hier gehaald http://www.autobandenmarkt.nl/autobanden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
snelle service en goede prijzen

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pimpen van de ie turbo

Bericht door Paolo » 16 dec 2009, 23:08

Ik zou inderdaad graag voor origineel gaan, maar hoe kom je daar in hemelsnaam achter?
Verder ben ik natuurlijk wel erg gecharmeerd van de Michelin Pilot Premacy's, die Rick aanhaalt. Dit zijn bij mijn weten ook wel de toppers in hun segment. En lekker rijden staat erg hoog op het lijstje. En een Michelin-band onder een LX is toch geen heiligschennis?

Dank voor jullie reacties trouwens!
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Pimpen van de ie turbo

Bericht door Frank » 16 dec 2009, 23:18

Ik heb onder mijn Marea Pirelli P7's sinds dit afgelopen voorjaar. Bevallen erg goed en zijn niet duur, ik heb ze gekocht bij Bandengids.nl De P7 is goed getest door de ADAC. Ik kan het verhaal over de nat weer eigenschappen uit eigen ervaring bevestigen, zelfs bij een natte weg duurt het erg lang voordat je in een haakse bocht de tractie verliest ;)
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pimpen van de ie turbo

Bericht door Maarten-Jan » 16 dec 2009, 23:18

wpcastillom schreef:ik heb mijn banden hier gehaald http://www.autobandenmarkt.nl/autobanden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
snelle service en goede prijzen
Dat is de link die ook op onze LINK-pagina staat :D
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Pimpen van de ie turbo

Bericht door webturbo » 16 dec 2009, 23:34

Als een band "goed getest is", dan ben ik altijd benieuwd naar de uitkomst, dat vermelden ze er nooit bij :lol:

Alle gekheid op een stokje, ik was onder de indruk van de Toyo Roadpro R610 onder mijn Thema. Veel grip, comfort en toch nog slijtvast. En onder de 16V Turbo hadden ze echt wel wat te doen, wat ze voor een toerband voortreffelijk deden. Natuurlijk is het geen UHP band, maar toch verdraaid dicht daarbij, voor een slijtvaste band. Ook de Uniroyal Rallye 550 is een echte topper voor ons klimaat, ontzettend veel grip nat en droog. De Bridgestone Turanza reeks is ook een aanrader in dat segment.

Pirelli ben ik niet zo kapot van, die stelt me qua grip elke keer teleur in z'n prijssegment. Echt geen slechte band, maar er bestaan betere voor minder. Falken ZE-912 is een goeie voordelige keus. De ZE512 was nog een beetje matig, maar de nieuwe FK452 is in z'n prijsklasse een echte topper, en de 912 is daarop gebaseerd. Tikje minder grip dan de 452, maar dat betaalt zich in prijs en comfort terug. In z'n segment absoluut een goeie.

Michelins zijn goed... maar m.i. niet goed genoeg om hun extreme prijs te rechtvaardigen. Qua prijs/kwaliteit verhouding zijn er betere - VEEL betere.

Dan ga ik wel uit van de originele bandenmaat... zit er 16 of 17 inch onder dan zijn er weer meer/andere keuzes. Kun je bijvoorbeeld aan Toyo T1-R gaan denken, erg veel grip en toch nog wat comfort, of de ietsje stijvere Falken FK452.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Pimpen van de ie turbo

Bericht door Frank » 16 dec 2009, 23:58

Allemaal leuk en aardig, maar ik vind het persoonlijk geen porem om onder een Italiaanse auto, zeker van een "zekere leeftijd", Japanese banden te gooien. Onder een al dan niet klassieke Italiaanse Schone horen gewoon Pirelli's of Michelins. Desnoods Goodyears. Banden van firma's met historie. Niet van die tuner-banden die onder elke opgefokte Civic liggen, hoe goed ze ook zijn.

Maar dat is mijn mening. Dus. :ugeek:
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Lancialover
Berichten: 625
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52

Re: Pimpen van de ie turbo

Bericht door Lancialover » 17 dec 2009, 00:00

Ik heb ook erg goede ervaringen met autobandenmarkt.nl. Betaalbaar en snelle levering! Toyo's staan bij mij nog al bekend als behoorlijk hard slijtend. Zelf heb ik nu Dunlop SP banden, welke me vooral op nat wegdek erg goed bevallen!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”