een 92er Thema SW

Plaats hier je ontmoetingen met bijzondere auto's
Plaats reactie
Hancia
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 mei 2009, 16:35

een 92er Thema SW

Bericht door Hancia » 23 mei 2010, 18:13

Zo mannen,
ik heb gisteren een 92er Thema SW bekeken bij Talsma in Leeuwarden. Ik reed er toevallig langs, maar de auto staat ook op Marktplaats. :)

Ik moet zeggen dat de SW er uiterlijk nog heel behoorlijk uit ziet. 8-) Geen gekke grote schades gehad. Een enkel roestplekje boven de voorruit en eentje midden onderaan de achterklep, maar niet echt iets storends. Er moet wel het e.e.a. aan gebeuren: nieuwe uitlaat voorpijp, banden achter, remmerij gangbaar maken en naar ik begreep wat laswerk onder de auto. :( Net interieur, wielen op te knappen.
Thema is oorspronkelijk verkocht door Joel in Groningen. Overigens heb ik in Hoogezand 13 jaar geleden eens een witte Thema Tubo SW gezien met donkerbruin lederen interieur. Ben benieuwd of die auto nog bestaat......

Ik heb ze gevraagd een begroting van het herstel te maken. :eh:

Kent iemand deze Thema????

groetjes,
Hans

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: een 92er Thema SW

Bericht door Maarten-Jan » 23 mei 2010, 18:37

Ja hoor, deze auto is al uitgebreid besproken op: viewtopic.php?f=27&t=940" onclick="window.open(this.href);return false;

Die witte SW heb ik ooit in proefgereden in Dokkum. Hij is inmiddels in slopersstaat in de voorraad van mede forummer Volumex gekomen; hij bestaat dus nog steeds.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Hancia
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 mei 2009, 16:35

Re: een 92er Thema SW

Bericht door Hancia » 23 mei 2010, 20:58

Hi Maarten-Jan,
dank je voor je (weer) snelle reactie en info! Ik ga er a.s. week serieus werk van maken: ik zet hem dan waarschijnlijk op naam van mijn BV (prive heb ik al teveel auto's).......... 8-)

Ik heb ook nog naar de kwaliteit van het koelwater van de SW 16v gekeken, maar dat was behoorlijk smerig. Ik hoop niet dat de koppakking het begeven heeft............. :cry:
groetjes,
Hans

don pedro
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:28

Re: een 92er Thema SW

Bericht door don pedro » 23 mei 2010, 21:21

Dat is precies de reden waarom ik de auto heb laten schieten. Klm stand icm staat/werk en prijs vond ik wat overdone.

Heb wel een bod uitgebracht, maar de communicatie was erg stroef met de heren Talsma. Ik woon ook niet om de hoek om even paar keer op en neer te rijden.

Succes met de SW.

Hancia
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 mei 2009, 16:35

Re: een 92er Thema SW

Bericht door Hancia » 30 mei 2010, 17:48

Nou, hier dan een update van de 92er Thema SW.
Wat moet er aan gebeuren: voor en achterremmen compleet vervangen. Subframe roestig. Nieuwe achterbanden erom.
Wat klein werk (o.a. lampje vervangen, handremkabel). Voorpijp uitlaat en dan nog niet zeker weten of de motorpakking goed is.
Ik heb er vanaf gezien :( , maar misschien is er hier nog een liefhebber voor..... :?:
groetjes,
Hans

don pedro
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:28

Re: een 92er Thema SW

Bericht door don pedro » 30 mei 2010, 20:55

Hoe was de koets qua roest??

Hancia
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 mei 2009, 16:35

Re: een 92er Thema SW

Bericht door Hancia » 31 mei 2010, 15:49

Qua roest en schades viel het allemaal mee. Een klein roestplekje boven de voorruit en eentje onderaan de achterklep.
Verder prima staat.

De buitenkant is dus fraaier dan de technische staat.

Hij staat er nog, afgelopen zaterdag nog langs gereden...........

groetjes,
Hans

Plaats reactie

Terug naar “Gespot!”