Eindelijk: de V6 LS...

Als je jezelf hebt voorgesteld, show dan hier jouw limousine
Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 nov 2008, 19:15
Contacteer:

Eindelijk: de V6 LS...

Bericht door Ronald » 06 dec 2011, 20:58

Eerst maar wat fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Begin dit jaar heb ik in een opwelling deze V6 gekocht, mijn SW staat al weer een paar jaar stil en het begon toch weer lelijk te kriebelen...

Maarja... dan kom je thuis met zo'n ding en ga je hem eens goed bekijken... Eens even op de brug bekeken en nog een rondje gereden... Met alle respect... tot op de draad toe opgereden... koppeling op, draagarmen slecht, een uitlaat met conservenblikjes en zilverfolie aan elkaar gesmekt, remmen slecht en natuurlijk de tweede dag dat ik hem had zaten de achterremmen vast terwijl ik klanten even weg moest brengen... ik dacht eerst dat ik een lekke band had maar dat bleek een roodgloeiende achterrem te zijn. Lang verhaal kort: ik was er meteen klaar mee. :evil:

Maar ja, zelf geen tijd dus voorzichtig maar eens een prijs opgevraagd: koppeling, distributie, klepspeling, remmen... en de rest. :crazy:

Omdat ik gek ben op ouwe zooi heb ik hem toch maar weg gebracht, je weet waar je begint maar je weet nooit waar je eindigt. :eh:

Om de kosten enigzins in toom te houden :wtf: hebben we goed bekeken wat er nodig was maar dat bleek zo'n beetje alles...

Kort lijstje:

Koppelingset, hulpcilinder en slang
Distributie incl ombouw spanner naar mechanisch, klepspeling gecontroleerd
Multiriem en spanner vervangen
Waterpomp en thermostaat
Draagarmen achter met Powerflex,
Remmen compleet nagekeken, remslangen vóór vervangen, remklauw RA vervangen, verse remolie, handremkabels nieuw
Bougies vervangen
Compleet andere uitlaat (164) met nieuwe Type 3 einddemper (€69 op MP! )
Delta 7j velgen met twee nieuwe banden
Trekhaak gedemonteerd
Hoop klein reutelwerk wat ik vergeten ben...


Ondertussen zag ik op MP 7j Delta velgen die ik al jaren wilde hebben en omdat ik in een goede bui was heb ik ze maar aangeschaft. Maar ook hier het zelfde verhaal, een "beetje" opknappen gaat niet dus laten richten en poedercoaten bij Wheeltrim. Ik vind ze prachtig geworden en ze staan super onder deze kleur Thema.
Komende week hoop ik de naafdopjes binnen te krijgen, dat maakt hem helemaal af.
Binnenkort nog eens goed poetsen, ehh detailen heet dat tegenwoordig, en dan eens wat kilometers gaan maken.

Wanneer was de eerste meeting weer? :angel:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Eindelijk: de V6 LS...

Bericht door Maarten-Jan » 06 dec 2011, 22:09

Fijne berichten! Ik had al wat gehoord in Houten....

Hoe is het nu met die koppeling afgelopen? En, rijdt hij eigenlijk fijn?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Eindelijk: de V6 LS...

Bericht door JW turbo16V LX » 06 dec 2011, 22:11

goed bezig Ronald :thumbup: ff door de zure geldappel heen bijten maar dan heb je ook wat!

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: Eindelijk: de V6 LS...

Bericht door Stefan Elshout » 06 dec 2011, 22:14

Ziet er goed uit! En soms heb je mensen nodig die tegen alle verstandige beweegredenen in toch een dergelijke wagen opknappen, zodat er niet weer 1 op de sloop beland :thumbup:
P.s. wat zien de wielkasten er van binnen mooi uit!

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 nov 2008, 19:15
Contacteer:

Re: Eindelijk: de V6 LS...

Bericht door Ronald » 06 dec 2011, 22:30

Stefan Elshout schreef:Ziet er goed uit! En soms heb je mensen nodig die tegen alle verstandige beweegredenen in toch een dergelijke wagen opknappen, zodat er niet weer 1 op de sloop beland :thumbup:
P.s. wat zien de wielkasten er van binnen mooi uit!
Spijker op z'n kop! "Maar" een V6je en dan niet eens een LX... Maar ook deze worden schaars. Ik vond hem het redden waard en nee, ik krijg het er nooooit meer uit maar ik ben er blij mee!

Het vliegwiel wat er op zat zat vol met scheuren, nog nooit gezien! De plaat was helemaal op, koppeling zat echt helemaal boven in. Dus ander vliegwiel laten komen en een nieuwe koppelingsset van een Thema. Boel gemonteerd, van de brug af rijden... Koppeling slipt. Lang verhaal kort: bak weer los, bleken de drukveertjes tegen het vliegwiel te komen waardoor de koppeling niet goed vrij kwam. Er zit nu een 24v koppelingsset in. :wtf:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.

Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 nov 2010, 22:41
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer:

Re: Eindelijk: de V6 LS...

Bericht door ALFAHEIDA » 07 dec 2011, 07:30

Altijd goed om te zien dat er weer iemand is die er één redt.
Mooie wagen!
Afbeelding

http://alfa164register.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfaromeo164register.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Eindelijk: de V6 LS...

Bericht door Hans8V » 07 dec 2011, 11:59

Goed bezig Ronald! Voor de financiën moet je maar gewoon denken dat een nieuwe(re) auto elk jaar duizenden euro's afschrijving kost, en dat je dat nu slechts eenmalig voor deze opknapbeurt hoeft te betalen...

Maar hij rijdt dus wel lekker???

PS, zet je er nog wel een fatsoenlijke antenne op :?:
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Eindelijk: de V6 LS...

Bericht door Cromapower » 07 dec 2011, 20:19

Ik hoorde je al niet meer over de Thema en zag steeds de Jet voor je huiisie staan dus was al bang dat je hem naast je SW had gezet. Ziet er goed uit joh en nu karren met dat ding :lol:

P.S. heb je de snokhaak nog bewaard?
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 nov 2008, 19:15
Contacteer:

Re: Eindelijk: de V6 LS...

Bericht door Ronald » 11 dec 2011, 20:46

Vandaag een beetje bezig geweest met het interieur. Bekleding gereinigt en alles met schoonmaakmiddel afgenomen, er kwam een zwart vanaf!

Afbeelding

Afbeelding

Het is erg mooie stof en absoluut geen slijtage, daar kan Alcantara nog een puntje aan zuigen.

Afbeelding

De bekleding is nog wat vochtig, vandaar de vlekken. Ik ben benieuwd hoe het is als het helemaal droog is. De vloermatten zijn ook weer als nieuw!

We hebben op de zaak een bekledingextractor, zo'n stofzuigert die ook sop kan sproeien. Werkt goed maar is toch nog wel even werk! Alle harde delen afgenomen met allesreiniger en behandelt met cockpitspray van Riwax. Het is zo droog dat ik dat wel een paar keer zal moeten doen... Alleen die ramen... Ik krijg ze niet schoon... :evil:
De rest van de auto is nodig toe aan een poetsbeurt maar daar moet ik even tijd voor maken.


Verder heb ik de velgen onder de 75 gemonteerd, ik moest met de Dremel het naafgat even opruimen en nu passen ze goed. Ik vind ze erg mooi, precies wat de bedoeling was.

Afbeelding
Afbeelding
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Eindelijk: de V6 LS...

Bericht door Frank » 11 dec 2011, 22:30

Mooi werk, en wat een mooi period stuur zit erin!

Vanuit deze hoek zien de wielen van de 75 er toch ook goed uit. Weet je zeker dat ze goed gecentreerd zijn na je dremelklus?
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Plaats reactie

Terug naar “Laat je auto zien”