Weer een Thema!
Re: Weer een Thema!
Na een leuke dag in Assen onderweg terug in een druk Nijverdal weer een schrikmoment.. Al wachtend op twee auto's die rechtsaf een parkeerplaats op wilden reed er met een gangetje of 50 een Audi A4 achterop de Thema.. Zat gewoon niet op te letten.
Dat ik ben overgehaald om de trekhaak te laten zitten heeft de auto van aanzienlijke schade behoed, zo op het eerste gezicht enkel wat krasjes op het rubber deel van de bumper. blijkbaar had hij op het laatste moment hard geremd, want mijn trekhaak was over zijn bumper door de grille en radiateur heen geschoten. Daarnaast de motorkap geknikt en de bumper gescheurd, veel schade dus.
Ik laat van de week nog even van onderen kijken voor de zekerheid en dan maar even de verzekering afwachten.
Dat ik ben overgehaald om de trekhaak te laten zitten heeft de auto van aanzienlijke schade behoed, zo op het eerste gezicht enkel wat krasjes op het rubber deel van de bumper. blijkbaar had hij op het laatste moment hard geremd, want mijn trekhaak was over zijn bumper door de grille en radiateur heen geschoten. Daarnaast de motorkap geknikt en de bumper gescheurd, veel schade dus.
Ik laat van de week nog even van onderen kijken voor de zekerheid en dan maar even de verzekering afwachten.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Weer een Thema!
Shit man, dat is zuur! Wij zagen hem nog staan gisteren, een van de 2 Thema's op Assen. Ik hoop echt dat de schade meevalt en dat je financieel ook niet gedupeerd raakt
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Weer een Thema!
Holy Cow Ard, wat een pech weer. Hopelijk valt het mee, want een beetje schade en de Thema is TL economisch he.
Re: Weer een Thema!
Zo, eindelijk duidelijkheid over de precieze schade en het herstel. Gelukkig bleek het mee te vallen: eigenlijk moet alleen de bumper gespoten worden en de trekhaak stekker vervangen worden. Het eindstuk vd trekhaak is iets krom, maar omdat ik niet kon aantonen dat ik die (vaak) gebruik wilde de expert niet instemmen met vervanging. De monteur zal kijken of hij er iets aan kan doen, maar voor mij is dit bijzaak. Dit alles voor een vergoeding van €1000, met de trekhaak erbij was het idd tl geweest.. De bumper gaat deze week naar de spuiter.
Met de bumper eraf was het mooi om te zien hoe hard en roestvrij de achterkant is. Zo ook de bodem van de kofferbak, aangezien de bekleding eruit was om bij de tank te komen. Vermoeden was dat de pomp was overleden, maar dit bleek een onhandig omgeleid elektriciteitsdraadje te zijn (via de spiegelbediening). Dit is nu op de juiste manier gesoldeerd, waardoor het startprobleem dat er was ook opgelost is.
Met de bumper eraf was het mooi om te zien hoe hard en roestvrij de achterkant is. Zo ook de bodem van de kofferbak, aangezien de bekleding eruit was om bij de tank te komen. Vermoeden was dat de pomp was overleden, maar dit bleek een onhandig omgeleid elektriciteitsdraadje te zijn (via de spiegelbediening). Dit is nu op de juiste manier gesoldeerd, waardoor het startprobleem dat er was ook opgelost is.
Laatst gewijzigd door Ard 420 op 31 aug 2014, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Weer een Thema!
Mooi, goed nieuws!
Is het ook de moeite om de auto te laten taxeren (na de reparatie), zodat je op papier hebt wat de auto feitelijk als klassieker waard is in geval van weer een akkefietje?
Is het ook de moeite om de auto te laten taxeren (na de reparatie), zodat je op papier hebt wat de auto feitelijk als klassieker waard is in geval van weer een akkefietje?
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Weer een Thema!
Ga ik wel doen ja, de expert vond het geen klassieker en vond dat het dat ook nooit zal worden.. Houdt vast van lompe Mercedessen enzo..
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Weer een Thema!
Na zo'n 8 jaar en 22.000 km is er helaas een eind gekomen aan mijn tijd met deze fijne en goede Thema. Zeker nadat hij een jaar of 2,5 geleden goed onder handen is genomen door Dick (oa nieuwe veerpoten rondom en een aantal nieuwe rubbers) en er ook nog 4 nieuwe banden en gereviseerde remklauwen rondom op kwamen was het echt een feest om in te rijden! Ik zou misschien wel durven stellen 'de best rijdende Thema van NL'.
Met drie kleine meiden kwam ik helaas nog maar weinig toe aan rijden en evenementen bezoeken de laatste jaren, waardoor ik al een tijd speelde met de gedachte om hem te verkopen aan iemand die daar meer tijd voor heeft. En dat is nu gelukt. Komt goed terecht bij een jonge liefhebber in het westen van het land, die zich op een gegeven moment misschien ook nog wel hier zal melden.
Veel goede herinneringen, deze Thema is zonder twijfel de beste die ik heb gehad. Vooral de evenementen op Assen waar ook wat rondes op het circuit gereden kon worden vond ik altijd erg mooi.
De Lybra SW 2.4 Jtd Emblema die ik nu een jaar had heb ik van de week ingeruild, werd toch wat te krap en er kwamen een paar grote reparaties aan. Fijne wagen ook, blijft een mooi model. Luxe van binnen en de 5-cylinder diesel is een beest.
Met drie kleine meiden kwam ik helaas nog maar weinig toe aan rijden en evenementen bezoeken de laatste jaren, waardoor ik al een tijd speelde met de gedachte om hem te verkopen aan iemand die daar meer tijd voor heeft. En dat is nu gelukt. Komt goed terecht bij een jonge liefhebber in het westen van het land, die zich op een gegeven moment misschien ook nog wel hier zal melden.
Veel goede herinneringen, deze Thema is zonder twijfel de beste die ik heb gehad. Vooral de evenementen op Assen waar ook wat rondes op het circuit gereden kon worden vond ik altijd erg mooi.
De Lybra SW 2.4 Jtd Emblema die ik nu een jaar had heb ik van de week ingeruild, werd toch wat te krap en er kwamen een paar grote reparaties aan. Fijne wagen ook, blijft een mooi model. Luxe van binnen en de 5-cylinder diesel is een beest.
Laatst gewijzigd door Ard 420 op 21 sep 2020, 11:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Weer een Thema!
Natuurlijk moest de nieuwe auto wel weer wat bijzonders worden: Mooi (daar verschillen de meningen over ), leuk om te rijden en ruim. Ik had al een paar jaar een fascinatie ontwikkeld voor de Renault Vel Satis en die is er nu dan ook gekomen.
Heel specifiek gezocht naar een facelift model van na 2005 en een 2 liter turbo met handbak. Deze heeft een duidelijke historie, zeker de afgelopen 4 / 5 jaar. Ik vind hem prachtig en het rijdt super. De eerste dagen bevallen top, dit is ook een auto die mij prima past. En wees maar niet bang, ik blijf hier voorlopig rondwaren en lid van de LCN.
Heel specifiek gezocht naar een facelift model van na 2005 en een 2 liter turbo met handbak. Deze heeft een duidelijke historie, zeker de afgelopen 4 / 5 jaar. Ik vind hem prachtig en het rijdt super. De eerste dagen bevallen top, dit is ook een auto die mij prima past. En wees maar niet bang, ik blijf hier voorlopig rondwaren en lid van de LCN.
Laatst gewijzigd door Ard 420 op 21 sep 2020, 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Weer een Thema!
Mooi dat de Thema goed terecht is gekomen
Die Vel Satis is zeker apart, en heeft natuurlijk veel ruimte... Maar een Delta 1.8DI is ook niet verkeerd hoor
Die Vel Satis is zeker apart, en heeft natuurlijk veel ruimte... Maar een Delta 1.8DI is ook niet verkeerd hoor
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: Weer een Thema!
Zoiets hoorde ik ook al van Dick.
Eindelijk gelukt om wat foto's toe te voegen.
Eindelijk gelukt om wat foto's toe te voegen.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)