Kappa stuk, Lybra gekocht.

Als je jezelf hebt voorgesteld, show dan hier jouw limousine
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Kappa stuk, Lybra gekocht.

Bericht door Frank » 10 apr 2016, 22:08

Bedankt, ik zal eens langsgaan bij de garage, misschien ook even uitlezen. Die oude turbo lekte aardig wat olie dus dat heeft vast een slechte invloed gehad.
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Kappa stuk, Lybra gekocht.

Bericht door Cromapower » 12 apr 2016, 22:54

@jackw
Ik zal is ff kijken wat ik eventueel nog nodig heb en zelf niet heb liggen.

Vandaag de auto voor de APK weg gebracht, die was al ergens in januari verlopen. Wist ik bij aankoop hoor.
Naar mijn mening was die goed, had al dingen vervangen en gerepareerd waarvan ik wist dat t afkeur was. Verder helemaal na gekeken.
Dus met vol vertrouwen weg gebracht. Word ik na een uurtje gebeld. Afgekeurd, watttttt :o

Zat een heel klein sneetje in een remslang, was bijna niet te zien. Verders prima auto volgens keurmeester :thumbup:
Heb het slangetje maar door hun laten vervangen. Dus auto heeft nu weer een APK t/m 12 april 2017

Henkie is weer helemaal happy.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
JackW
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2016, 19:05
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Kappa stuk, Lybra gekocht.

Bericht door JackW » 13 apr 2016, 09:31

Ha da's mooi, die van mij staat nu bij de APK meester, maar verwacht verder geen zorgen, vorige week al voorkeuring, en van het weekend alles gedaan, behalve de uitlaat, ik heb geen brug, dus daar begin ik niet aan.

Nu maar weer wachten. :tired:

Die zwarte donor staat vooralsnog niet in de weg, dus kijk maar eens of je wat kunt gebruiken.
exacte kleur is trouwens Nero Elena.

Afbeelding
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
Heden, Lybra SW comfortronic

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Kappa stuk, Lybra gekocht.

Bericht door Cromapower » 08 jul 2016, 02:33

De JTD rammeld z'n kilometers er lekker door, inmiddels sinds aanschaf er al weer zo wat 10000km mee gereden.
Wel wat probleempjes mee gehad maar dat lag meer aan achterstallig onderhoud.
Pas nog de rammelstokjes voor vervangen en de multiriem met spanner. Verder nog een beetje de deuken in de voorschermen eruit gewreven, zijn grotendeels weg

Moet alleen nog een keer naar een tellerboer in Apeldoorn toe of Auto Halan in Amsterdam. De snelheidsmeter is ermee gekapt. Nu heb ik een andere teller liggen maar als ik die inbouw krijg ik allemaal andere problemen.
De snelheidsmeter doet het dan wel maar de remlampen blijven branden en de cruisecontrol werkt dan niet meer. Het schijnt dat de vervangende teller ingeleerd moet worden in de computer van de auto. Ik naar de dichtsbijzijnde dealer toe, Jan Hop in Roosendaal, maar die kunnen het niet zeggen ze. Auto te oud en hebben ze de apperatuur niet voor. Zij waren altijd Chrysler dealer en toen dat gerebadgede Lancia's werden zijn zij dus dealer geworden. Moest maar naar de Fiat dealer in Goes. Die zeggen weer wij zijn Fiat dealer en kunnen niet in de Lancia computer komen. Verwijzen me terug naar Jan Hop. :crazy:
Lekker heb ik weer.

KMS in Apeldoorn schijnt het wel te kunnen, die reviseren tellers, of anders Auto Halan. Dat is de oudste dealer van Nederland, die moeten het toch ook wel kunnen?

Auto nogsteeds niet gepoets, maar was hem wel iedere week. Laatst hem maar ff met spraywax ingespoten. Is toch aardig gaan glimmen. Binnenkort maar is echt gaan poetsen, als ik tijd heb tenminste

Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Plaats reactie

Terug naar “Laat je auto zien”