opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Als je jezelf hebt voorgesteld, show dan hier jouw limousine
fabian
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2016, 12:35

opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Bericht door fabian » 12 feb 2016, 12:52

Hallo ik ben hier nieuw,ooit wel aangemeld maar weinig mee gedaan omdat mijn SW niet door de keuring kwam vanwege slechte schokdempers achter,remverdeler achter,remleidingen slecht en nog wat kleine dingen..toen heb ik een vechtscheiding gehad dus auto kwam op tweede plan te liggen..nu weer in rustig vaarwater en goede energie wil ik weer aan de slag met hem/haar...
Ben inmiddels al in bezit van zeer goed orginele schokdempers na jaren zoeken op internet..stuurbekrachtigingspomp..
merkte wel dat de auto slecht loop 4 poten..(waarschijnlijk bougies) en dashboarddisplay beetje wazig is(pickels)...ik denk vocht..
Maar hij gaat zo in een lekkere droge schuur...wil de motor wel uit elkaar halen dus misschien kan ik hier info vinden over motor enz..
Ik hou jullie op de hoogte van mijn SW....want wil/kan geen afscheid van hem/haar nemen...
wil graag foto,s toevoegen maar geeft steeds dat bestand te groot is..iemand idee??
mvg,
Fabian

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Bericht door wpcastillom » 13 feb 2016, 07:17

Hoi Fabian, goed om te horen dat je het weer oppakt!
Graag foto's ja. Je kunt ze verkleinen in Paint of via een andere site linken, bijvoorbeeld https://www.mupload.nl/
succes! Groet, Paul.

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Bericht door Hans8V » 13 feb 2016, 12:14

Welkom hier, en met vragen kun je hier goed terecht. Vooral over Thema's natuurlijk ;)
Maar een algemeen probleem bij oudere auto's die lang hebben stil gestaan is natuurlijk vervuiling in het algemeen, en corrosie van stekkertjes in het bijzonder. Als ik je klachten zo lees zou ik beginnen met het losnemen en reinigen van alle stekkerverbindingen in de motorruimte en (belangrijk!) het grondig schoonmaken van de twee verzamelpunten van de massakabeltjes achter de koplampen. Als alle contactpunten mooi schoon zijn (mbv een staalborstel) de boel invetten met kopervet en dan kunnen de meeste problemen al wel opgelost zijn.
En een beurtje met nieuwe olie, filters en bougies helpt ook altijd! Succes!

Ik ben ook benieuwd naar de foto's! ;)
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

fabian
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2016, 12:35

Re: opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Bericht door fabian » 14 feb 2016, 12:17

ik hoop dat de foto,s nu lukken..
met vriendelijke groet,
Fabian
Bijlagen
kappa 1.jpg
kappa 1.jpg (1.8 MiB) 10141 keer bekeken
kappa 14-2.jpg
kappa 14-2.jpg (1.69 MiB) 10141 keer bekeken
kappa 14.jpg
kappa 14.jpg (1.53 MiB) 10141 keer bekeken

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Bericht door Maarten-Jan » 14 feb 2016, 16:05

Ik vermoedde al dat het om een K ging. Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit! Die motoren moet je vooral in elkaar laten zitten. Hebben eigenlijk het eeuwige leven. Zeker de 2.4 5 cylinders. Als hij op 4 poten loopt dan moet je daar een beetje mee oppassen. Er komt dan benzine in de katalysator en deze vervuilt dan en kan zelfs in brand vliegen. Waarschijnlijk een bobine die een probleem heeft. Ik zou dus de bougies vervangen en tegelijk de bobines goed nakijken. Ik vermoed roest onder 1 van de bobines waardoor hij slecht contact heeft.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

fabian
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2016, 12:35

Re: opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Bericht door fabian » 14 feb 2016, 16:18

heb hem een tijdje laten draaien,motor loopt nu goed..denk dat het meer vocht allemaal was..
nee motor laat ik in elkaar,wel de distributie wil ik wel doen..maar eerst schokdempers en alle remleidingen/remverdeler..remmen voor en achter,stuurbekrachtigingspomp vervangen,dan alles na lopen,alle filters,olie enz....dan van de zomer de weg weer op...
foto,s van de aanpak zal ik posten..
mvg,
Fabian

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Bericht door Frank » 14 feb 2016, 20:34

Dat ziet er dik uit met die velgen en verlaging! Ik heb die wielen nog nooit eerder gezien, mooi hoor :D
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Bericht door Maarten-Jan » 14 feb 2016, 23:35

Zijn de remleidingen verroest dan? Ik zou ze lekker laten zitten als het geen APK afkeur is. De remleiding naar rechtsvoor is niet te vervangen zonder het subframe deels te verwijderen. De remleidingen die naar achteren lopen kun je alleen vervangen als je de tank verwijdert. Als er roest op zit die verdwijnt als je het opschuurt is dat geen afkeur. Dan met een spuitbus grijs spuiten en je kunt er weer jaren tegen.

Zie mijn eigen ervaringen: http://forum.lanciathema.nl/viewtopic.p ... ngen#p8187
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

fabian
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2016, 12:35

Re: opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Bericht door fabian » 15 feb 2016, 10:37

Ja waarschijnlijk wel..maar dat was 4 jaar geleden,ik ga hem van de week omhoog zetten dan kan ik eronder door rollen en alles nakijken.
Dan alles noteren wat er vervangen op opgeknapt moet worden..wil ook eerst goed de dorpels en bodywork onder goed nakijken..heeft toch een aantal jaar buiten gestaan,dan kijken of t allemaal de moeite waard is om op te knappen..als ik er duizenden euro,s tegenaan moet gooien dan moet ik er nog over nadenken,want mijn droom is toch een KC 2.0 turbo of een K sw 2.0 turbo...(was bijna gebeurd...afgelopen december
op autoscout.de..stond een KC 2.0 turbo..met 191.000km maar alle dorpels waren verrot..binnen netjes..vroeg er 1300 voor..ik contact hem
alles nagevraagd bij de douane..en amulance geregeld,wou ik hem ophalen had ie hem verkocht!!!..gvd!!hij wou niet op mijn wachten omdat ie al vaker problemen had gehad met Nederlanders die niet kwamen opdagen..zal nog wel foto posten van de KC..)
Want deze heeft ook geen lederen bekleding wat ik eigenlijk ook liever hebt...
Maar kan hem altijd klaar maken en nog wat rond toeren en verder kijken toch..
gr

fabian
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2016, 12:35

Re: opknappen na 4 jaar stil gestaan.

Bericht door fabian » 15 feb 2016, 10:45

Hierbij de foto,s van de KC
gr..
Bijlagen
KC.jpg
KC.jpg (338.74 KiB) 10076 keer bekeken
KC1.jpg
KC1.jpg (134.51 KiB) 10076 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Laat je auto zien”