Gamma Berlina 2500i.e. S2 84" Yp erbij!

Als je jezelf hebt voorgesteld, show dan hier jouw limousine
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Gamma Berlina 2500i.e. S2 84" Vergrendeling probleem.

Bericht door Maarten-Jan » 29 jan 2012, 22:45

Ik heb nog genoeg deuren staan. Het gaat erom dat je moet weten hoe deze oude gewerkt hebben. Gaat het armpje met een hoge snelheid naar de andere kant en wordt deze slechts aangesloten met een + en een - dan kan de Thema variant gewoon zonder problemen geplaatst worden. Hoe zit het met de verbinding naar het slot? Kabel of stangetje? In de Thema zitten een soort magneetcontacten die met een stangetje (met een oog) aan het slot trekken en dan de vergrendeling eraf halen. Gana bijna nooit stuk, tenzij de rubberen manchet kapot is en er vuil in komt.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Gamma
Berichten: 169
Lid geworden op: 05 mei 2009, 21:08
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Gamma Berlina 2500i.e. S2 84" Vergrendeling probleem.

Bericht door Gamma » 29 jan 2012, 23:22

Bedankt voor je antwoord. Ik ga me er nog iets meer in verdiepen voordat ik een zinnig antwoord kan geven waar jij eventueel ook iets aan hebt. Volgens mij werkt het systeem niet met magneten, maar ik weet het niet zeker. Lijkt me iig sterk dat alle 4 de motors overleden zijn, dus misschien ligt het aan de bekabeling, relais, etc...

Keep you posted ;)
Lancia Gamma Berlina 2500 i.e. FL 1982 - Lancia Y 1.1 Elefantino Blu 1998 - Vespa PK 1991 - Vespa PK Automatic 1987

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Gamma Berlina 2500i.e. S2 84" Vergrendeling probleem.

Bericht door Volumex » 31 jan 2012, 10:09

Deze motoren heb ik volgens mij nog liggen, al lijkt het me sterk dat ze alle vier stuk zijn. Er staat me iets van bij dat er een relais voor aansturing links onder het dashboard zit. Daar zou ik ook eens naar kijken. Heb je het wpl. handboek met schema's? Moet ik anders ook even opzoeken.
Deze motoren werken inderdaad anders dan die van de Thema. Bij de Thema is het een electromagneet die snel op en neer gaat. Bij de Gamma gaat hij traag dmv electromotoren. Overigens heb je het over vier motoren, maar hoe is het met de achterklep? Werkt die nog wel?


Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Gamma Berlina 2500i.e. S2 84" Vergrendeling probleem.

Bericht door Daniel_25 » 31 jan 2012, 17:56

Hebben we het over deze vergrendel motortjes van de thema? (zie foto)

Deze zijn namelijk ook gewoon met een elektro motor.
Bijlagen
Motor.jpeg

Gebruikersavatar
Gamma
Berichten: 169
Lid geworden op: 05 mei 2009, 21:08
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Gamma Berlina 2500i.e. S2 84" Vergrendeling probleem.

Bericht door Gamma » 31 jan 2012, 18:28

Volumex schreef:Deze motoren heb ik volgens mij nog liggen, al lijkt het me sterk dat ze alle vier stuk zijn. Er staat me iets van bij dat er een relais voor aansturing links onder het dashboard zit. Daar zou ik ook eens naar kijken. Heb je het wpl. handboek met schema's? Moet ik anders ook even opzoeken.
Deze motoren werken inderdaad anders dan die van de Thema. Bij de Thema is het een electromagneet die snel op en neer gaat. Bij de Gamma gaat hij traag dmv electromotoren. Overigens heb je het over vier motoren, maar hoe is het met de achterklep? Werkt die nog wel?
Volgens mij zitten de relais alleen maar onder de motorkap. Ik heb een electrisch schema van een serie 1, maar deze heeft geen CV... Op het Gamma forum heb ik een schema van een coupe serie 2 gekregen. Als jij er één van een Berlina S2 heb dan zou dat mooi zijn. Het lijkt me idd sterk dat ze alle vier stuk zijn. Het enige motortje die niet ok zou kunnen zijn is degene die rechtsvoor zit. Het bedieningshendeltje zit vrijwel vast.

De achterklep heeft geen centrale vegrendeling,

Bedankt voor jullie feedback!
Lancia Gamma Berlina 2500 i.e. FL 1982 - Lancia Y 1.1 Elefantino Blu 1998 - Vespa PK 1991 - Vespa PK Automatic 1987

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Gamma Berlina 2500i.e. S2 84" Vergrendeling probleem.

Bericht door Volumex » 31 jan 2012, 22:53

De achterklep hoort wel voorzien te zijn van centr. vergr. Je kunt hem zowel mechanisch (door met de sleutel de knop naar binnen te draaien) als centraal vergrendelen. Dat schema zal ik volgende keer uit m'n schuurtje meenemen om in te scannen.

Als de bedieningshendel vast zit, zou ik zeggen dat hij stuk is en dat daardoor wellicht een zekering gesprongen is?

Gebruikersavatar
Gamma
Berichten: 169
Lid geworden op: 05 mei 2009, 21:08
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Gamma Berlina 2500i.e. S2 84" Vergrendeling probleem.

Bericht door Gamma » 05 feb 2012, 15:41

De motortjes waren dusdanig lang buiten gebruik geweest dat het mechanisme vast zat.
Inmiddels functioneren twee van de vier motoren het weer na wat gepriegel 8-)

Afbeelding

We hebben gekeken onder het dashboard en daar zitten verder geen relais, wel contactpunten waar niets op aangesloten zit(?)

Afbeelding[/URL]

Maar voor hetzelfde geld functioneert alles weer naar behoren als ze zijn aangesloten. Vanavond proberen om de motortjes van de achterramen werkzaam te krijgen en anders de citroen cx club benaderen aangezien de CX exact dezelfde motortjes (Kiekert) had.
Lancia Gamma Berlina 2500 i.e. FL 1982 - Lancia Y 1.1 Elefantino Blu 1998 - Vespa PK 1991 - Vespa PK Automatic 1987

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Gamma Berlina 2500i.e. S2 84" Vergrendeling probleem.

Bericht door Volumex » 05 feb 2012, 15:54

...evenals de voorste remschijven (na wat modificaties).

Overigens, de wiellagers zijn identiek aan die van de Stratos 8-)

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Gamma Berlina 2500i.e. S2 84" Vergrendeling probleem.

Bericht door Frank » 05 feb 2012, 19:26

Volumex schreef:Overigens, de wiellagers zijn identiek aan die van de Stratos 8-)
ik weet niet of dat zo'n aanbeveling is (financieel gezien) :lol:
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Plaats reactie

Terug naar “Laat je auto zien”