Hallo, ik ben Maarten-Jan. Al jaren bezeten met het Lancia Thema virus. Dat is niet zomaar gekomen, daar zit een verhaal achter. Ik zal je een blik werpen op mijn autoverleden.
Toen ik nog geen rijbewijs had, kocht ik mijn eerste auto; een knaloranje Fiat 132. Samen met mijn broertje zodat we na elkaar op vakantie konden. Mijn vriendin had wel een rijbewijs, dus een chauffeur was geregeld. Ik kon nu niet achterblijven met rijlessen, dus spoedig had ook ik het roze papiertje. Met die 132 de legendarische kilometerstand van 100.000 op de klok gezet. Ter gelegenheid van die bijzondere gebeurtenis hadden we speciaal een rit gepland. De Fiat heb ik overigens nooit weggedaan, deze staat in de opslag.
Na die eerste 132 volgden er meer; een geïmporteerde 132 i.e. Climatizzata, een Lido, een Argenta totdat de vrouw iets degelijks wilde vanwege een verantwoordelijke baan. Het werd de eerste Thema. Een toen nog dure i.e. uit 1992. Wat een rijgenot, zeker in vergelijking tot de 132. En een ruimte! Met mijn lengte niet onaangenaam.
Ik volgde al snel met een Thema 2.8 V6. Nadat op de snelweg de gaskabel eens in volgas bleef hangen, liep de logge V6 niet zo mooi meer; ik heb hem snel verkocht. Toen kwam een droom uit; een Thema SW Turbo. Wel een flinke afrag historie, maar wel een fijne wagen met veel power. De vrouw wilde eens wat anders; er kwam een 3.0 V6. Machtig geluid. Ik kocht ondertussen een hele mooie Turbo van de eerste serie omdat de SW op begon te raken. Tenslotte heb ik nu nog een Thema SW TD.
Ik heb het overigens alleen over mijn rijdende vloot. Er zijn in de loop der tijd heel wat slopers gekomen. Ik huur een loods bij een boer en daar past veel in. Ook mijn project; een Lancia Thema 8.32 SW! Hierover in de Weblog meer.
Om het nu niet alleen over auto's te hebben; naast een vriendin heb ik nog twee kinderen (Huib, 7 en Mette, 3), werk ik in Amsterdam bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in modelmatige waardebepaling van onroerend goed en woon ik in Zwolle.
Nieuwe site, dan ook opnieuw voorstellen
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Nieuwe site, dan ook opnieuw voorstellen
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Nieuwe site, dan ook opnieuw voorstellen
Leuke intro. Je Thema's zien er mooi uit, maar wat doet die 'ranzige' Amerikaan op je oprit?
Met welke auto rijd je iedere dag naar A'dam, de Thema diesel?
Met welke auto rijd je iedere dag naar A'dam, de Thema diesel?
Re: Nieuwe site, dan ook opnieuw voorstellen
Oei, oei! Ranzige Amerikaan??? Beter kijken...
Maar MJ is ondertussen vast aan het bedenken hoe hij je dit tactisch gaat uitleggen...
Maar MJ is ondertussen vast aan het bedenken hoe hij je dit tactisch gaat uitleggen...
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Nieuwe site, dan ook opnieuw voorstellen
Er zijn er meer die dat zeggen; totdat ze het Fiat logo zien....
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Nieuwe site, dan ook opnieuw voorstellen
Oeps...
Sorry, van dichtbij inderdaad een mooie Italiaan. Staat er strak bij. Als het je enige troost biedt: mijn Kappa werd eens aangeduid als Kapp-adillac . Grote Italiaanse auto's/coupe's worden ondergewaardeerd!
Sorry, van dichtbij inderdaad een mooie Italiaan. Staat er strak bij. Als het je enige troost biedt: mijn Kappa werd eens aangeduid als Kapp-adillac . Grote Italiaanse auto's/coupe's worden ondergewaardeerd!
Re: Nieuwe site, dan ook opnieuw voorstellen
Ik zat weer even op de weblog naar de vorderingen van de 8.32 sw te kijken, en bedacht me opeens wat. Hoe stoer zou het zijn om de elektrische spoiler uit de kofferbak over te bouwen achterin het dak van de SW???
Dat zou wel übercool zijn!!! Moet je wel een goede plaatwerker erbij hebben vrees ik....
Dat zou wel übercool zijn!!! Moet je wel een goede plaatwerker erbij hebben vrees ik....
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Nieuwe site, dan ook opnieuw voorstellen
Ik heb er wel over nagedacht. Meerwaarde is echter nihil en kosten enorm. De standaard spoiler van de SW drukt de auto al erg goed naar beneden bij 140+; dat merk je echt.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Nieuwe site, dan ook opnieuw voorstellen
Het gaat natuurlijk alleen om de show!
Misschien als je er een tijdje mee hebt gereden en je handen gaan weer jeuken
Misschien als je er een tijdje mee hebt gereden en je handen gaan weer jeuken
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)