nog iemand in Belgie

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Plaats reactie
Paul68
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2015, 15:42

nog iemand in Belgie

Bericht door Paul68 » 26 jun 2015, 13:12

dag allemaal,

net nieuw op het forum. waarom? simpel, de 8.32
al jaren bezig met allerlei oldtimers. er is nl voor mij niet 1 superauto

er is in de loop der jaren zo veel moois gemaakt, dat er best wat te kiezen valt.
meestal haal ik een wagen uit een schuur, na jaren, en na een maand of wat 'prutsen' hebben we er weer 1 opnieuw op de weg gezet. dan is het een paar jaar rijden en genieten, en dan komt er (wellicht) weer iets anders

en het is weer zo ver. ondanks het feit dat ik geen technische achtergrond heb, maar wel al 20 jaar aan auto's werk, is het van heel simpele techniek (Daf, 2cv), telkens een trapje hoger in de techniek gegaan. nu lijkt alles op elkaar, het is alleen even net anders sleutelen. 5 jaar geleden de laatste uitdaging aangegaan met een wankelmotor. maar dat terzijde. ik wijk af van mijn verhaal.

al een tijdje kriebelen er 2 auto's; de Delta HF integrale en de Thema 8.32
hoewel de oudere Lancia toch wel een reputatie heeft waar je je vingers goed aan kan branden, vind ik de uitdaging ook wel een uitdaging. :mrgreen:
vooralsnog nog geen in bezit, maar eerst eens mijzelf flink inlezen in de materie; waar let ik op, wat kan een valkuil zijn, kan mijn portemonee het aan, etc.

ik heb al wel gezien dat er heel veel geschreven wordt, dus als je de eerste weken (.....) niets van mij leest, weet je waarom; ik ben 'aan het lezen', en dan is de spons 'aan'.

bij deze dank ik jullie schrijvers allemaal voor de input. zonder deze input bevindt de beginneling zich in een ondoordringbaar donker woud van spinnenwebben, angels en meer van dat soort narigheden :crazy:

salut!

Paul

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: nog iemand in Belgie

Bericht door Maarten-Jan » 27 jun 2015, 11:44

Welkom Paul! We helpen je graag bij je zoektocht. Schrik in eerste instantie niet van de vraagprijzen, het zijn echt vraagprijzen. Veel auto's staan al jaren te koop. Het lijkt er echter op dat de prijzen wel eens zouden kunnen gaan stijgen. Het goede moment dus om te kopen en scherp te onderhandelen.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Paul68
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2015, 15:42

Re: nog iemand in Belgie

Bericht door Paul68 » 28 jun 2015, 19:33

dank u!
ik zie de 8.32 niet als investering. ik heb nog nooit een 'oldtimer'/klassieker gehad die echt meer waard is geworden.
het is hobby en het kost geld. en als er dan ook nog een onderdelenprobleem komt, dan haken een hoop mensen af

al jaren lonkt Lancia. zoals in Top Gear gemeld, het is het merk met het meeste lef. maar ook de rijders tonen lef om er in te gaan rijden
ook de MonteCarlo is nog een beetje in het vizier, maar die is eigenlijk te klein.
ik zie ook veel wagens terugkeren op het net, en weer terugkeren, en weer terugkeren. dan weet je dat het of een slechte wagen is, of prijs-kwaliteit klopt niet.

de reputatie van de 8.32 is echter wel een beetje, dat hij heel hard rechtuit wil, en het bochtenwerk vindt 'ie minder. zijn daar eigenlijk oplossingen voor? dat kan ik niet terugvinden op het forum. gewoon een setje schokbrekers is al lastig te vinden, maar als je dan een setje sportief wil, is dat dan nog te vinden?
onderhoud lijkt mij verder wel te doen, al is om de 3 jaar de distributieriem doen redelijk vaak. en het schijnt nogal krap te zijn onder de kap.

ik ga weer verder met lezen/zoeken

salut
Paul

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: nog iemand in Belgie

Bericht door Maarten-Jan » 29 jun 2015, 11:16

Ga voor de optie met electronisch onderstel. Die presteert best goed in de bochten hoor!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Betakoen
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 nov 2008, 12:37

Re: nog iemand in Belgie

Bericht door Betakoen » 30 jun 2015, 09:16

Ha eindelijk nog eens een Belg!
Welkom Paul. Ik woon in Zoersel.

Koen

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”