Hallo liefhebbers,

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Plaats reactie
Lanciakoorts
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 apr 2009, 12:49

Hallo liefhebbers,

Bericht door Lanciakoorts » 10 apr 2009, 19:53

Aangenaam allen, ben Rob, woon in Amsterdam, met vrouw en kind en heb meer foto's van Thema's in mijn
mobieltje dan van m'n prachtige dochter. Tsja een beetje Lancia leip mag je het wel noemen.
Vooral de Thema en in iets mindere mate Thesis, Delta of Dedra. De liefde voor de Thema is grotendeels te danken aan
het recht toe recht aan ontwerp en voor die tijd mooi interieur. Ben gek op alcantara(vooral als het niet versleten is :) )

Maar goed, 1 jaar en 2 scheurijzers na 't halen van rijbewijs besloot ik de mooiste auto binnen mijn budget te zoeken en die te kopen. Het werd een Thema i.e. uit '87. Ik was verkocht en ben nooit meer genezen.

Heb het wel jaren zonder weten te doen(uit het oog uit het hart), maar toen had een goede vriend ontdekt dat de 8.32
zijn nieuwe passie werd.. Dus ik probeerde nuchter te blijven en van het Lancia virus verschoond te blijven. Kansloos..
Toen mocht ik voor hem nog 2 gloednieuwe ferrariblokken in krat gaan ophalen in Duitsland voor een wat bleek bodemprijs.

De verkoper wou niets van de prijs afhalen, want ze waren een betere inverstering dan goud volgens hem. En als ik er maar een wou hebben ging de koop niet door en mocht ik overrichte zaken weer nach hause.
Dus 2 Ferrari blokken in een verlengde en opgevoerde VW T4 gepropt en op weg met m'n vriendin die dacht een leuk weekendje Duitsland te doen.
Komen we ook noch midden in een orkaan terecht bij Koln en zie ik op Duitse tv m'n eigen straat waar zo'n beetje alle bomen uit de grond waren getrokken. Er reden toen alleen maar zwaarbeladen trucks rond en lege trucks lagen om de zoveel km op hun kant. Denk echt dat die twee 8.32 motoren achterin ons op de weg hebben gehouden, ben gewoon met 160 doorgekacheld. (dat malle ding haalde 220 onbeladen dus pit genoeg).

De duitser bleek gelijk te hebben want binnen een week een van de motoren aan Halan Amsterdam verkocht voor bijna het dubbele dus hij had een nieuw 8.32 blok bijna voor nop. Prettig geregeld. Nu heeft hij wel weer een fortuin aan nieuwe 8.32 onderdelen uitgegeven en een heel vocabulair aan nieuwe scheldwoorden ontdekt, maar nu heeft hij dus een vanaf karkas opgebouwde 8.32 , opnieuw gespoten en met bijna alleen nieuwe onderdelen en gloednieuwe motor.
Sindsdien ben ik weer aan Thema's verslingerd en ben ik weer met vlagen obsessief bezig met die rare schoenendozen.

Heb inmiddels zo'n 8 Thema's mogen rijden waaronder een turbo uit elke serie, wat gewone 2 liters en de 8.32
Ben er nog steeds niet moe van. Heb er laatst 3 gekocht(ja ik weet het) en wordt nog steeds heel vrolijk van het rondrijden in zo'n ding.
Hoe ik ineens aan 3 Thema's kom is voor mij ook nog een beetje een raadsel, maar het begon met een 8v turbo, waarvan ik de motor in een type 3 sw wou zetten. Ik wou proberen een hele mooie thema met lekkere motor en speciaal interieur bij elkaar te zoeken.
Dus lang gezocht naar een mooie blauwe met alcantara, die vind ik het mooist, en via t net een lx dash gevonden.
Dit bleek er een van MJ en was blij verrast te horen dat hij de man was achter de website die ik natuurlijk al een aantal keer had bezocht.

De SW die ik heb gekocht is afgezien van 2 mini deukjes in de deur rondom als nieuw en rijdt als nieuw dus was er van in de wolken. Maar wat wou het lot; binnen een week zie ik een 16v turbo uit 1991 staan voor een heel redelijke prijs.
Dacht ga toch maar ns kijken, niet mijn kleur of interieurstof en onder de krassen, deuken in achterpaneel dak etc.
Maar..... de verkoper had de auto van zijn buurman, de 1e eigenaar, gekocht en de motor gereviseerd. Hij loopt als nieuw.
Zag ook dat de asbak nieuw was en hij vertelde dat er nooit in was gerookt en nou komt ie... er had nog nooit een radio ingezeten. Heb in m'n leven wel zo'n 20 auto's gehad, maar dat had ik nog nooit gehoord. Zit gewoon een vast bakje waar de radio normaal zit.(wel perfekt voor je mobiel en zeker voor een bekerhouder oid) Ook vertelde hij een reeks aan dingen die hij vervangen had en dat er monroe reflex dempers op zaten. Ik kon m gewoon niet laten staan.

Toen de 8v turbo verkocht aan een vriend met optie tot terugkopen haha. (kan gewoon geen afstand doen)
Maar nu 2 weken verder denk ik eigenlijk dat ik alleen het dash overzet en de hele motor overzetten en alle ellende die daarbij komt kijken maar achterwege laat. Maar nu heb ik wel 2 hele mooie Lancia Thema's op naam en verzekering terwijl ik al een werkbus rijdt. Dat kan dus gewoon niet.
Of ik schors de SW of ik vind er een goed baasje voor, we gaan t zien. Ik zie me de turbo 16v eigenlijk niet meer verkopen. Wat rijdt dat ding lekker zeg.
Oh ja , en de 3e thema is een loop/sloop type 2 SW voor 500 euri's, ook blauw met alcantara, dacht dat ik het geld er wel uit zou halen in de loop der jaren, alleen al aan onderdelen.

Ayayay, echte Lancia koorts dus en echt iets waar ik wakker van kan liggen, maar realiseer me wel dat het een luxe probleem is, dus ga natuurlijk niet klagen.

Deze intro is wat aan de lange kant, maar houd niet van halve verhalen, maar dat was jullie al opgevallen.
Zal nog ff wat pics bij het andere topic zetten.

Bedankt MJ voor deze therapie voor Lancia verslaafden..

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hallo liefhebbers,

Bericht door Paolo » 10 apr 2009, 23:06

Nou Rob, volgens mij ben je hier hartstikke thuis op dit forum. Lekker elke avond even met de virusgenoten
ouwehoeren of dit boeiende Thema. Ik krijg er ook nooit genoeg van :oops:
Leuk om te horen dat je ook uit Amsterdam komt. We kunnen hier zo langzamerhand wel een sub-forum voor
Mokummers oprichten. Veel succes met het klussen,rijden en genieten & en ik zal ff toeteren als ik je zie rijden.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hallo liefhebbers,

Bericht door Maarten-Jan » 10 apr 2009, 23:23

Ha Rob! Goed dat je de moeite hebt genomen het verhaal nog eens te doen. Hartelijk welkom. We kunnen echte liefhebbers goed gebruiken. Net als pics van jouw SW's en turbo 16V (de turbo 8V staat al in "Gespot") ben ik ook erg benieuwd naar die 8.32.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”