Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
Geplaatst: 05 feb 2020, 20:50
Dit najaar ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een prachtige Lancia Thema 8.32 van 1989 in voor zover ik kan zien de kleur Verde. Het interieur is uitgevoerd in alcantara in combinatie met een mooi zwart lederen dashboard. Ook beschikt de wagen over een (achteraf ingebouwde) autotelefoon en een schuifkanteldak.
De wagen is qua carroserie in prachtige staat en ook het interieur is zeer mooi op een instapschade aan de bestuurdersstoel na die ik ga herstellen.
Ikzelf ben al lang autoliefhebber en ik heb diverse auto`s gehad, voornamelijk hobbymatig maar ook dagelijks verplaats ik mij het liefste in een wagen die niet doorsnee is. Inmiddels was de verzameling waaronder een Fiat 130 coupe van 1971 weer toe aan een jaren 80 wagen, en daar voldoet de 8.32 met zijn bruin getinte ruiten perfect aan! Ik maakte 2 jaar terug van mijn hobby ook mijn werk en begon na een aantal jaren in het vak te hebben gezeten en de nodige ervaring te hebben opgebouwd mijn eigen oldtimer garage waar ik ook Italianen maar ook zeker auto`s afkomstig van andere grondgebieden onder handen neem. Mijn eigen oldtimers zoals de Thema zijn puur hobbymatig om lekker van te genieten.
Ik heb de auto bij Schipper Classic & Sportcars in Almelo gekocht, daar stond de auto al langer te koop en hij paste mij goed, optisch zeer mooi maar met technisch werk, iets wat ik zelf onder handen neem gezien dit ook mijn vakgebied betreft. De vriendelijke verkoper wist mij te vertellen dat de auto zijn leven begonnen is in de omgeving van Utrecht en tot begin deze eeuw zakelijk is bereden(dat moet een geweldig gezicht zijn geweest, met de auto telefoon aan het oor over de snelweg blazen met die prachtige roffel van de motor op de achtergrond). Hierna is de auto bij een liefhebber terecht gekomen, die had hem ook lang maar had de laatste tijd weinig tijd om de auto de aandacht te geven die hij verdient. Dat is dan ook de reden van verkoop geweest. Het leuke is dat de vorige eigenaar blij is dat deze origineel Nederlandse 8.32 niet naar het buitenland verdwijnt maar in eigen land een nieuw leven zal krijgen, ik ga binnenkort contact opnemen met hem om eens te vragen of er nog meer bekend is van deze bijzondere auto.
Ik ben dus de 3e eigenaar sinds 1989 wat opzich bijzonder is en een goed teken is voor de staat van de auto, en dat is te zien want op de techniek na(en dat is nogal wat bij dit type Thema) is hij zeer mooi. De bedoeling is om de auto toch nog verder te verfraaien en er lekker van te gaan genieten nadat hij groot technisch onderhoud heeft ondergaan.
Wat mij wijselijk leek gezien de wijze van inbouwen van de motor is het demonteren van de motor er al het onderhoud naast de auto te doen, dit om het proces te versimpelen en de kwaliteit van de reparatie goed te krijgen. Dit bleek geen overbodige luxe want naast de werkzaamheden is hij ook wel toe aan een grote schoonmaakbeurt en daar kom je nu perfect bij! Ik zal het technische relaas in het daarvoor bestemde topic plaatsen.
Groetjes Job(& de 8.32)
PS: wat foto`s van de wagen
De wagen is qua carroserie in prachtige staat en ook het interieur is zeer mooi op een instapschade aan de bestuurdersstoel na die ik ga herstellen.
Ikzelf ben al lang autoliefhebber en ik heb diverse auto`s gehad, voornamelijk hobbymatig maar ook dagelijks verplaats ik mij het liefste in een wagen die niet doorsnee is. Inmiddels was de verzameling waaronder een Fiat 130 coupe van 1971 weer toe aan een jaren 80 wagen, en daar voldoet de 8.32 met zijn bruin getinte ruiten perfect aan! Ik maakte 2 jaar terug van mijn hobby ook mijn werk en begon na een aantal jaren in het vak te hebben gezeten en de nodige ervaring te hebben opgebouwd mijn eigen oldtimer garage waar ik ook Italianen maar ook zeker auto`s afkomstig van andere grondgebieden onder handen neem. Mijn eigen oldtimers zoals de Thema zijn puur hobbymatig om lekker van te genieten.
Ik heb de auto bij Schipper Classic & Sportcars in Almelo gekocht, daar stond de auto al langer te koop en hij paste mij goed, optisch zeer mooi maar met technisch werk, iets wat ik zelf onder handen neem gezien dit ook mijn vakgebied betreft. De vriendelijke verkoper wist mij te vertellen dat de auto zijn leven begonnen is in de omgeving van Utrecht en tot begin deze eeuw zakelijk is bereden(dat moet een geweldig gezicht zijn geweest, met de auto telefoon aan het oor over de snelweg blazen met die prachtige roffel van de motor op de achtergrond). Hierna is de auto bij een liefhebber terecht gekomen, die had hem ook lang maar had de laatste tijd weinig tijd om de auto de aandacht te geven die hij verdient. Dat is dan ook de reden van verkoop geweest. Het leuke is dat de vorige eigenaar blij is dat deze origineel Nederlandse 8.32 niet naar het buitenland verdwijnt maar in eigen land een nieuw leven zal krijgen, ik ga binnenkort contact opnemen met hem om eens te vragen of er nog meer bekend is van deze bijzondere auto.
Ik ben dus de 3e eigenaar sinds 1989 wat opzich bijzonder is en een goed teken is voor de staat van de auto, en dat is te zien want op de techniek na(en dat is nogal wat bij dit type Thema) is hij zeer mooi. De bedoeling is om de auto toch nog verder te verfraaien en er lekker van te gaan genieten nadat hij groot technisch onderhoud heeft ondergaan.
Wat mij wijselijk leek gezien de wijze van inbouwen van de motor is het demonteren van de motor er al het onderhoud naast de auto te doen, dit om het proces te versimpelen en de kwaliteit van de reparatie goed te krijgen. Dit bleek geen overbodige luxe want naast de werkzaamheden is hij ook wel toe aan een grote schoonmaakbeurt en daar kom je nu perfect bij! Ik zal het technische relaas in het daarvoor bestemde topic plaatsen.
Groetjes Job(& de 8.32)
PS: wat foto`s van de wagen