Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 26 jan 2020, 13:56
Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
Dit najaar ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een prachtige Lancia Thema 8.32 van 1989 in voor zover ik kan zien de kleur Verde. Het interieur is uitgevoerd in alcantara in combinatie met een mooi zwart lederen dashboard. Ook beschikt de wagen over een (achteraf ingebouwde) autotelefoon en een schuifkanteldak.
De wagen is qua carroserie in prachtige staat en ook het interieur is zeer mooi op een instapschade aan de bestuurdersstoel na die ik ga herstellen.
Ikzelf ben al lang autoliefhebber en ik heb diverse auto`s gehad, voornamelijk hobbymatig maar ook dagelijks verplaats ik mij het liefste in een wagen die niet doorsnee is. Inmiddels was de verzameling waaronder een Fiat 130 coupe van 1971 weer toe aan een jaren 80 wagen, en daar voldoet de 8.32 met zijn bruin getinte ruiten perfect aan! Ik maakte 2 jaar terug van mijn hobby ook mijn werk en begon na een aantal jaren in het vak te hebben gezeten en de nodige ervaring te hebben opgebouwd mijn eigen oldtimer garage waar ik ook Italianen maar ook zeker auto`s afkomstig van andere grondgebieden onder handen neem. Mijn eigen oldtimers zoals de Thema zijn puur hobbymatig om lekker van te genieten.
Ik heb de auto bij Schipper Classic & Sportcars in Almelo gekocht, daar stond de auto al langer te koop en hij paste mij goed, optisch zeer mooi maar met technisch werk, iets wat ik zelf onder handen neem gezien dit ook mijn vakgebied betreft. De vriendelijke verkoper wist mij te vertellen dat de auto zijn leven begonnen is in de omgeving van Utrecht en tot begin deze eeuw zakelijk is bereden(dat moet een geweldig gezicht zijn geweest, met de auto telefoon aan het oor over de snelweg blazen met die prachtige roffel van de motor op de achtergrond). Hierna is de auto bij een liefhebber terecht gekomen, die had hem ook lang maar had de laatste tijd weinig tijd om de auto de aandacht te geven die hij verdient. Dat is dan ook de reden van verkoop geweest. Het leuke is dat de vorige eigenaar blij is dat deze origineel Nederlandse 8.32 niet naar het buitenland verdwijnt maar in eigen land een nieuw leven zal krijgen, ik ga binnenkort contact opnemen met hem om eens te vragen of er nog meer bekend is van deze bijzondere auto.
Ik ben dus de 3e eigenaar sinds 1989 wat opzich bijzonder is en een goed teken is voor de staat van de auto, en dat is te zien want op de techniek na(en dat is nogal wat bij dit type Thema) is hij zeer mooi. De bedoeling is om de auto toch nog verder te verfraaien en er lekker van te gaan genieten nadat hij groot technisch onderhoud heeft ondergaan.
Wat mij wijselijk leek gezien de wijze van inbouwen van de motor is het demonteren van de motor er al het onderhoud naast de auto te doen, dit om het proces te versimpelen en de kwaliteit van de reparatie goed te krijgen. Dit bleek geen overbodige luxe want naast de werkzaamheden is hij ook wel toe aan een grote schoonmaakbeurt en daar kom je nu perfect bij! Ik zal het technische relaas in het daarvoor bestemde topic plaatsen.
Groetjes Job(& de 8.32)
PS: wat foto`s van de wagen
De wagen is qua carroserie in prachtige staat en ook het interieur is zeer mooi op een instapschade aan de bestuurdersstoel na die ik ga herstellen.
Ikzelf ben al lang autoliefhebber en ik heb diverse auto`s gehad, voornamelijk hobbymatig maar ook dagelijks verplaats ik mij het liefste in een wagen die niet doorsnee is. Inmiddels was de verzameling waaronder een Fiat 130 coupe van 1971 weer toe aan een jaren 80 wagen, en daar voldoet de 8.32 met zijn bruin getinte ruiten perfect aan! Ik maakte 2 jaar terug van mijn hobby ook mijn werk en begon na een aantal jaren in het vak te hebben gezeten en de nodige ervaring te hebben opgebouwd mijn eigen oldtimer garage waar ik ook Italianen maar ook zeker auto`s afkomstig van andere grondgebieden onder handen neem. Mijn eigen oldtimers zoals de Thema zijn puur hobbymatig om lekker van te genieten.
Ik heb de auto bij Schipper Classic & Sportcars in Almelo gekocht, daar stond de auto al langer te koop en hij paste mij goed, optisch zeer mooi maar met technisch werk, iets wat ik zelf onder handen neem gezien dit ook mijn vakgebied betreft. De vriendelijke verkoper wist mij te vertellen dat de auto zijn leven begonnen is in de omgeving van Utrecht en tot begin deze eeuw zakelijk is bereden(dat moet een geweldig gezicht zijn geweest, met de auto telefoon aan het oor over de snelweg blazen met die prachtige roffel van de motor op de achtergrond). Hierna is de auto bij een liefhebber terecht gekomen, die had hem ook lang maar had de laatste tijd weinig tijd om de auto de aandacht te geven die hij verdient. Dat is dan ook de reden van verkoop geweest. Het leuke is dat de vorige eigenaar blij is dat deze origineel Nederlandse 8.32 niet naar het buitenland verdwijnt maar in eigen land een nieuw leven zal krijgen, ik ga binnenkort contact opnemen met hem om eens te vragen of er nog meer bekend is van deze bijzondere auto.
Ik ben dus de 3e eigenaar sinds 1989 wat opzich bijzonder is en een goed teken is voor de staat van de auto, en dat is te zien want op de techniek na(en dat is nogal wat bij dit type Thema) is hij zeer mooi. De bedoeling is om de auto toch nog verder te verfraaien en er lekker van te gaan genieten nadat hij groot technisch onderhoud heeft ondergaan.
Wat mij wijselijk leek gezien de wijze van inbouwen van de motor is het demonteren van de motor er al het onderhoud naast de auto te doen, dit om het proces te versimpelen en de kwaliteit van de reparatie goed te krijgen. Dit bleek geen overbodige luxe want naast de werkzaamheden is hij ook wel toe aan een grote schoonmaakbeurt en daar kom je nu perfect bij! Ik zal het technische relaas in het daarvoor bestemde topic plaatsen.
Groetjes Job(& de 8.32)
PS: wat foto`s van de wagen
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
Prachtig Job! Leuk dat je erbij bent. Ook mijn autoverleden bestaat voor een belangrijk deel uit de Fiat 130. Veel plezier met de Thema. Als we je ergens mee kunnen helpen....
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
Van harte welkom hier, en goed dat er weer een groene Thema op het forum te vinden is!
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
Gefeliciteerd met de aankoop! Mooi wagen.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 26 jan 2020, 13:56
Re: Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
Dank voor de leuke reacties! Ik ben er zelf ook heel blij mee, de proefrit maakte mij zeer enthousiast, de 8.32 is een hele leuke combinatie van een fijne reiswagen met een super mooi geluid. Ook de kleur vind ik hem goed passen, vrolijk en fris gezicht is het.
De Fiat 130 restaureerde ik 2 jaar terug, inmiddels zijn alle kinderziektes er uit en heb ik er al vele duizenden kilometer van genoten, ook een heerlijke sound, vooral in de tunnels rond het Como meer in Italë
De Fiat 130 restaureerde ik 2 jaar terug, inmiddels zijn alle kinderziektes er uit en heb ik er al vele duizenden kilometer van genoten, ook een heerlijke sound, vooral in de tunnels rond het Como meer in Italë
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
Gaaf Job! We hebben hetzelfde autohart. Ook ik houd erg van de Fiat 130. Alles wat Paolo Martin ontwierp vind ik mooi. Zo ook de Beta Montecarlo die ik nu aan het restaureren ben. Ik had twee 130 coupés. Heel veel plezier mee gehad en veel vrienden mee gemaakt!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
Leuk dat deze 8.32 goed terecht is gekomen. Wel jammer dat ik er nu niet dagelijks meer van kan genieten als ik langs de showroom bij Schipper rijd..!
Heb er een tijd terug binnen eens naar staan kijken, ik vond het voor de kilometers ook zeker een mooie auto. Voor een nette 8.32 vond ik de prijs destijds ook al heel schappelijk, later is daar zelfs nog wel wat van af gegaan geloof ik.
Veel succes met het werk eraan en daarna vooral ook veel plezier ervan! Hopelijk binnenkort eens bij een meeting te bewonderen.
Heb er een tijd terug binnen eens naar staan kijken, ik vond het voor de kilometers ook zeker een mooie auto. Voor een nette 8.32 vond ik de prijs destijds ook al heel schappelijk, later is daar zelfs nog wel wat van af gegaan geloof ik.
Veel succes met het werk eraan en daarna vooral ook veel plezier ervan! Hopelijk binnenkort eens bij een meeting te bewonderen.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 26 jan 2020, 13:56
Re: Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
De Fiat/Lancia wereld is super leuk, echte liefhebbers met het hart op de juiste plek! Ik vind ook bijna alles van Paolo Martin mooi, maar de 130 staat toch wel bovenaan wat mij betreft. Ik had in 2019 zelf de eer hem even te ontmoeten, en als kers op de taart signeerde hij mijn zonneklep! (goed geregeld door Erwin die hem naar de 130 meeting in Italië had gelokt).Maarten-Jan schreef: ↑08 feb 2020, 23:23Gaaf Job! We hebben hetzelfde autohart. Ook ik houd erg van de Fiat 130. Alles wat Paolo Martin ontwierp vind ik mooi. Zo ook de Beta Montecarlo die ik nu aan het restaureren ben. Ik had twee 130 coupés. Heel veel plezier mee gehad en veel vrienden mee gemaakt!
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 26 jan 2020, 13:56
Re: Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
Wat leuk! Als er een meeting komt ga ik zeker proberen erbij te zijn. Hij is ooit eens overgespoten want de lak is nog heel erg mooi en dat kan bijna niet met deze leeftijd/kilometerstand. Prijs begon dacht ik bij 15K 1,5 jaar geleden.Ard 420 schreef: ↑10 feb 2020, 12:44Leuk dat deze 8.32 goed terecht is gekomen. Wel jammer dat ik er nu niet dagelijks meer van kan genieten als ik langs de showroom bij Schipper rijd..!
Heb er een tijd terug binnen eens naar staan kijken, ik vond het voor de kilometers ook zeker een mooie auto. Voor een nette 8.32 vond ik de prijs destijds ook al heel schappelijk, later is daar zelfs nog wel wat van af gegaan geloof ik.
Veel succes met het werk eraan en daarna vooral ook veel plezier ervan! Hopelijk binnenkort eens bij een meeting te bewonderen.
Het is inderdaad een mooie wagen om te zien en het motortje liep zeer mooi wat voor mij samen met de mooie lak de doorslag gaf
Re: Even voorstellen, Job en zijn Lancia Thema 8.32
Geweldig die foto met Paolo Martin