hallo. thema rijders.

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Gebruikersavatar
max-franke
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jun 2009, 17:01
Locatie: Wagenberg

Re: hallo. thema rijders.

Bericht door max-franke » 08 jul 2009, 20:46

Wat een grappige discussie hier op het forum.
Het RON getal heeft te maken met de klopvastheid van de benzine.
Gebruik je een te laag RON getal dan bestaat de kans op "pingelen" van de motor.
Het vroeger (zeer giftige) toegevoegde lood (TEL=tetra-ethyllood ) zorgde tevens voor smering van de kleppen.
De uitlaat werd er zelf krijtgrijs van, maar dit lood kwam in de atmosfeer terecht en is slecht voor onze gezondheid.
Sinds kort zit er ETBE in de benzine, wat inmiddels de MTBE(methyl-tert-butylether) weer heeft vervangen.
Een van de grootste producenten van MTBE is Lyondell Rotterdam (het vroegere Oxirane en latere ARCO chemie).

Gebruikersavatar
max-franke
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jun 2009, 17:01
Locatie: Wagenberg

Re: hallo. thema rijders.

Bericht door max-franke » 08 jul 2009, 20:54

O ja, stom, vergeten, ook welkom hier en waar komt de 8.32 vandaan?
Pas gekocht bij een dealer of particulier? Foto??

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: hallo. thema rijders.

Bericht door Cromapower » 08 jul 2009, 21:39

:) Zouden inderdaad de welkom vergeten :oops: Welkom en hoop dat je veel plezier hebt van de Thema, enneh inderdaad foto's plaatsen. Zijn we gek op hier 8-)

Shell spreekt zich wel vaker tegen. Het is naar mijn weten inderdaad gewoon 97 RON maar als je danop een curses bent lopen er weer een paar bobo's rond die de boel weer omgooien en anders uitleggen. Ach vind t wel best, als mensen vragen hebben vertel ik gewoon de pluspunten van V-power en probeer ik ze t verhaal wat max-franke hier mooi heb uitgetypt uit te leggen. Komt de ene keer beter over dan de andere keer :lol:
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
max-franke
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jun 2009, 17:01
Locatie: Wagenberg

Re: hallo. thema rijders.

Bericht door max-franke » 08 jul 2009, 21:52

Ach, een reclameboodschap van mijn werkgever :roll:
Geef mij maar diesel, een (h)eerlijke brandstof en toevallig weet ik precies hoe ik dat moet maken :idea:

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: hallo. thema rijders.

Bericht door Cromapower » 08 jul 2009, 22:55

Kijk met jou kan ik praten :D Ik ben een echte dieselrijder 8-)
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Arrien
Berichten: 408
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:05
Locatie: veenendaal

Re: hallo. thema rijders.

Bericht door Arrien » 10 jul 2009, 12:18

Sorry,
ik wilde me alleen voor stellen, en had een klein vraagje over brandstof.
Ik wis niet dat het zo,n ophef gaf.
Maar zo gauw ik foto,s heb zet ik ze op de site. Hij komt bij een garage vandaan uit heerenveen.
De auto is zeer goed onder houden door de vorig eigen naar.

Groeten Arrien.
Lancia thema 8.32 1988. V8-power.

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: hallo. thema rijders.

Bericht door Cromapower » 10 jul 2009, 20:27

O je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, er is niks aan de hand.

Wel mooi dat je een auto hebt met een onderhouds historie, hoop dat je er veel plezierige kilometers mee maakt. Zo'n 8.32 blijft een machtige machine. Heb je trouwens een type 1 of 2?
O wacht ff :lol: ik lees dat die van 1988 is, dan zal t denk ik een type 1 zijn
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”