Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
jurriangus
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2009, 14:49

Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Bericht door jurriangus » 05 sep 2009, 15:53

Hallo, mijn naam is Jurrian. Dankzij Maarten-Jan en de Lancia Special van Autovisie van januari 1993 kennen jullie onze auto al: de schitterende Bordeaux-rode Thema Turbo 16v LS met kenteken FT-DH-05. In het Forum is daar al het een en ander over gezegd, en dat vond ik leuk. Feitelijke gegevens staan daar ook al in en die zijn juist.

De Thema is de eerste 3 maanden van Lanim, toen de importeur van Lancia, geweest en daarna van mij. Tot op heden. De eerste jaren is het onderhoud uitgevoerd door Bijker, destijd Lancia dealer in Zwollen. Daarna door Wim Prins, Alfa Romeo dealer in Nunspeet. Daar wonen wij, en dat is dus makkelijk. Bovendien is dat een heel goede dealer, waar je ook goed over auto's kunt praten. En niet alleen over Alfa's.

De eerste 10 jaar heb ik, vooral zakelijk, met de Thema gereden. Zo'n 400.000 kilometers. Met ongelooflijk veel plezier. Ik denk dat het - all-round - de fijnste auto is die ik ooit heb gehad. Daarna heeft mijn echtgenote Ineke haar overgenomen. Die rijdt er met evenveel plezier in.

We zijn nu bezig onze automobiliteit in te richten voor de komende jaren. Zelf rijd ik al weer ruim 5 jaar in een heerlijke Thesis. En blijf daar voorlopig ook in rijden. Onze tweede auto (nu de Thema dus) zal veel meer kilometers moeten gaan maken dan de laatste jaren. Dat willen we de Thema niet aandoen. Daarom gaat ze weg. Dat staat vast. Iemand van jullie heeft gevraagd: "waarom laten ze die auto niet opkanppen, en houden hem in de familie?". Dat is een goede vraag. We hebben zelf ook een paar jaar op dat spoor gezeten. Maar nu hebben we een flinke, nieuwe diesel nodig. Ik heb een zelfbespiegeling gehouden: in de 47 jaar dat ik auto's heb gehad, zijn er 9 geweest die ik dolgraag had willen houden. En die dat ook waard waren. We hebben hier best aardig ruimte, maar dat lukt nu eenmaal niet. Dus de Thema gaat weg. Met bloedend hart. We zouden het heel leuk vinden als er een echte liefhebber voor is.

We komen morgen naar Houten. Daarna trekken we ons plan.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 nov 2008, 19:15
Contacteer:

Re: Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Bericht door Ronald » 05 sep 2009, 16:54

Welkom hier!

Ik zal er morgen toch eens even goed naar kijken want ik blijf het een mooi ding vinden... ;)
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.

Gebruikersavatar
max-franke
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jun 2009, 17:01
Locatie: Wagenberg

Re: Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Bericht door max-franke » 05 sep 2009, 16:58

Leuk zeg, ik ben heeeeeel erg benieuwd!

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Bericht door Maarten-Jan » 16 dec 2009, 18:31

En... daar is ie dan eindelijk! De Lancia Thema Turbo 16V LS van Autoweek!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Bericht door RickThema » 16 dec 2009, 19:57

Deze moet behouden blijven! Marcel, niks voor jou? Geen LX, maar een hele dikke LS!!!
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 nov 2008, 19:15
Contacteer:

Re: Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Bericht door Ronald » 16 dec 2009, 21:41

Ik heb er in Houten naar gekeken en zelfs ingezeten... Mooi ding met toch wel wat roest hier en daar... :|
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Bericht door webturbo » 16 dec 2009, 23:20

Oeioeioei wat mooi, een van mijn favoriete kleuren (zo niet DE favoriete kleur...)

Tis natuurlijk prachtig om zo'n apparaat naar de half miljoen te rijden... maarja... met roest (hoe erg? waar?) en die kilometers ga je er geen gastank meer in zetten en eigenlijk wilde ik dat wel.

Verder zit op deze LS alles wat ik zoek (leer, clima, type 3) behalve het LX-dashboard, maar daar zou best een mouw aan te passen zijn. Kilometers en roest maken het wat onverstandig... en tweede/derde auto's (dus niet voor kilometers) heb ik al genoeg...

Overigens vind ik de startpost van dit draadje wat opzienbarend. Een auto met bijna vier en een halve ton erop, en dan het 'm niet willen aandoen om er meer kilometers mee te maken ? Is ook echt een kilometerstand om zuinig op te zijn... :lol: maar de keuze voor een diesel is dan natuurlijk wel logisch. Uberhaupt een zeer uitzonderlijke kmstand voor een benzineauto. Heeft er echt geen gas in gezeten?
Afbeelding

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Bericht door RickThema » 16 dec 2009, 23:22

Ronald schreef:Ik heb er in Houten naar gekeken en zelfs ingezeten... Mooi ding met toch wel wat roest hier en daar... :|
Kijke kijke nie kopen :lol:

Wanneer ga je nu weer eens een Thema aanschaffen? Die zwarte LS is toch ook nog niet verkocht?
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Bericht door Maarten-Jan » 16 dec 2009, 23:24

Auto is bijna een icoon. Ik ben bij Jurrian op bezoek geweest en heb alles bekeken wat met deze auto te maken heeft. Reken op twee over/inzetstukken op de achterste schermen en een roestrand onder het achterraam. Verder uiterst zorgvuldig geconserveerd mede door een speciale coating glimt de auto als een dolle. Overboost doet het niet na deelrevisie van het blok.

Geen LPG auto!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 dec 2009, 13:29

Re: Even voorstellen: jullie kennen onze auto al

Bericht door liefhebber » 31 dec 2009, 20:44

VERKOCHT AAN MIJ
Na al eerder thema's te hebben bereden
nu eentje voor de oude dag en om te bewaren
Gekocht omdat hij van eerste eigenaar was en met volledige historie.
Moet nog wel het een en ander aan gebeuren zoals boven vermeldt wordt door Maarten.
Een nieuwe voorbumper is al besteld deze is gescheurd.
Volgende keer foto's en iets over mijzelf.
maar dat pas over een week of 2/3 eerst veel andere dingen doen en wat maatregelen voor de thema hij moet tenslotte wel droog staan.
Orginaliteit is, wat iedereen kan kopen

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”