Met Thema naar Italie
Geplaatst: 14 aug 2015, 23:28
Helaas geen foto's. Telefoon stopte er in vakantie mee, dus dan houdt het voor mij even op.
Maar op 25 juli met dochter en jongste zoon vertrokken naar Noord-Italie. Nog even paniek vooraf; Bij het natrekken van de wielen bleek 1 bout niet origineel te zijn en "dol" te draaien. Snel naar de bandenboer in Etten-Leur en andere bout weten te bemachtigen. Deze is ook niet helemaal perfect, maar elke stop het betreffende wiel nagetrokken.
Gelukkig hebben mijn kinderen allen hun rijbewijs, dus de 1000 km naar het Lago di Mergozzo kon mooi in 3 etappe's verdeeld worden. In Zwitserland aangekomen, 6 uur 's morgens, bleek dat er al 9 km file stond voor de Gotthard tunnel. Besloten om de autotrein van Kandersteg naar Goppenstein te nemen. Na de afdaling vanaf Goppenstein naar het Rhonedal stonk de auto wel enorm.
Vervolgens de Simplon pas over. Temperatuur moter richting 100 graden, maar we hebben het gehaald. Valt me op dat tijdens rijden de temperatuur redelijk constant blijft, maar na een stop, of in een file gaat de temp snel omhoog. Systeem doorspoelen?
Op de terugweg heeft de 16v de 250.000 km grens doorbroken. Behalve opnieuw de achterdempers, die onder het gewicht van kampeer uitrusting en slechte wegen bij Domodossola geen lang leven meer beschoren zijn, een goede reis gehad. Verbruik ca. 1:12.
Wat mij op viel is dat er in Noord-Italie niet echt veel mensen omkijken naar een Thema. En verder heb ik in een week tijd alleen een A112 gezien. Ook op de heen- en terugreis weinig bijzonders, behalve een aantal Barchetta's.
Al met al een geslaagde reis, zeker als je alle pechgevallen onderweg ziet, en je er dan met jouw Thema comfortabel langs zoeft.
Een volgende keer hoop ik ook foto's toe te kunnen voegen.
Groet, Rudi
Maar op 25 juli met dochter en jongste zoon vertrokken naar Noord-Italie. Nog even paniek vooraf; Bij het natrekken van de wielen bleek 1 bout niet origineel te zijn en "dol" te draaien. Snel naar de bandenboer in Etten-Leur en andere bout weten te bemachtigen. Deze is ook niet helemaal perfect, maar elke stop het betreffende wiel nagetrokken.
Gelukkig hebben mijn kinderen allen hun rijbewijs, dus de 1000 km naar het Lago di Mergozzo kon mooi in 3 etappe's verdeeld worden. In Zwitserland aangekomen, 6 uur 's morgens, bleek dat er al 9 km file stond voor de Gotthard tunnel. Besloten om de autotrein van Kandersteg naar Goppenstein te nemen. Na de afdaling vanaf Goppenstein naar het Rhonedal stonk de auto wel enorm.
Vervolgens de Simplon pas over. Temperatuur moter richting 100 graden, maar we hebben het gehaald. Valt me op dat tijdens rijden de temperatuur redelijk constant blijft, maar na een stop, of in een file gaat de temp snel omhoog. Systeem doorspoelen?
Op de terugweg heeft de 16v de 250.000 km grens doorbroken. Behalve opnieuw de achterdempers, die onder het gewicht van kampeer uitrusting en slechte wegen bij Domodossola geen lang leven meer beschoren zijn, een goede reis gehad. Verbruik ca. 1:12.
Wat mij op viel is dat er in Noord-Italie niet echt veel mensen omkijken naar een Thema. En verder heb ik in een week tijd alleen een A112 gezien. Ook op de heen- en terugreis weinig bijzonders, behalve een aantal Barchetta's.
Al met al een geslaagde reis, zeker als je alle pechgevallen onderweg ziet, en je er dan met jouw Thema comfortabel langs zoeft.
Een volgende keer hoop ik ook foto's toe te kunnen voegen.
Groet, Rudi