8.32 en F 308

Vraagbaak techniek
Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2009, 00:07
Locatie: Selfkant DE

Re: 8.32 en F 308

Bericht door Ralph » 25 aug 2009, 00:33

Je hebt een partscatalog nodig. Is een hels karwei. Heb ik vanavond na gevraagd. Hij heeft regelmatig aan Italianen, vooral Maserati en oude Alfa's gewerkt. Hij wist mij te vertellen dat bijvoorbeeld bij de Biturbo's de fabriek zelf niet wist wat ze nu bij welke auto hebben gebruikt. Biturbo bedoel ik tot Shamal. Het verschilde zelfs per auto (zelfde type)

dj8.32
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 okt 2008, 21:17

Re: 8.32 en F 308

Bericht door dj8.32 » 28 aug 2009, 22:41

De originele lancia nummers kun je herleiden naar ferrarinummers. heel simpel, kijk maar eens naar de 8.32-nummers in eper.
Specifieke 8.32 onderdelen hebben een andere nummering als je van fiat onderdelen gewend bent. deze nummers opvragen bij ferrari specialist en je weet wat er leverbaar is.
Voorbeeld: bougiedopverlenger: fiat nummer 46126699 ferrarinummer: (1)26699 oid.(en ook gewoon leverbaar!)
Hetzelfde geldt voor koppakkingen, kleppen, etc. etc.

Helaas is de gehele distributie geheel specifiek 8.32.

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: 8.32 en F 308

Bericht door Volumex » 28 aug 2009, 22:45

DJ: het begint een beetje eng te worden, die kennis van jouw :shock:
By the way: Wanneer zien we jou weer eens op een meeting?

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2009, 00:07
Locatie: Selfkant DE

Re: 8.32 en F 308

Bericht door Ralph » 29 aug 2009, 07:37

Nou dan valt t nog wel mee/ Alhoewel nog wel wat werk!

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 nov 2008, 19:15
Contacteer:

Re: 8.32 en F 308

Bericht door Ronald » 29 aug 2009, 10:02

Misschien weet iemand wie ik bedoel:

Ik heb vorig jaar (of misschien al het jaar daarvoor :oops: ) op Italia a Houten staan praten met iemand bij een blauwe 8.32 op de Lanciaclub. Hij had vroeger bij de importeur gewerkt en deed daar bijna alle Thema's.. Was ook een echte 8.32 kenner. Volgens hem waren de blokken zelf niet kapot te krijgen omdat ze relatief weinig vermogen leveren en ook de indianenverhalen over de distributie heeft hij uitgelegd. Niks "motor uitbouwen en alles duur" als je maar wist hoe, en waar je je spullen moest halen... Was echt een aardige kerel.. iemand een idee wie ik bedoel? :?:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”