nieuw hier met Kappa coupé

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Gebruikersavatar
barolo
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 dec 2011, 13:10
Locatie: Leeuwarden

nieuw hier met Kappa coupé

Bericht door barolo » 07 dec 2011, 20:48

Goed om me hier even voor te stellen, ben 46 jarige man, werkzaam en wonende in Friesland. Ik heb net mijn Alfa Romeo Alfetta verkocht cq. omgeruild met een Lancia Kapp Coupé van 1998 in Energy blauw.
Naast Italiaanse auto's en motoren ben ik ook dol op Italiaans eten en mooie Italiaanse wijnen.

Nu mijn auto, vorige week opgehaald en deze week voor de APK. Dit viel vanochtend niet mee, bleek dat de dorpel aan de bestuurderszijde geheel verrot te zijn ( dorpel was dichtgemaakt met iets zachts en opnieuw gespoten). Ik wist dat er iets met de ophanging rects voor zou zijn, onderdel kost ca 180 euro zei de verkoper. Beide schokbrekers moeten worden vervangen, remleidingen zijn ook zeer slecht en uitlaat is ook door. Verder nog diverse andere zaken. Kosten tot zover naast de grote beurt ca 3.000 euro. Nu de dorpel nog. Het wordt denk ik de duurste Coupé van dit moment! Verder is het een geweldige auto, zo mooi en bijzonder. Ik kijk uit naar het moment dat de auto klaar is en ik met haar mag rijden.

Ciao,

Barolo
Laatst gewijzigd door barolo op 07 dec 2011, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: nieuw hier met Kappa coupé

Bericht door Maarten-Jan » 07 dec 2011, 21:00

Wow, dat is dan de tweede coupe die ik ken die compleet verrotte dorpels heeft! Dara is toch iets mis gegaan, de Kappa is juist extreem omngevoelig voor roest! Iedere coupe eigenaar moet dus spoorslags naar Leeuwarden voor een pre dinitrol inspectie!

Welkom trouwens, ik wens je erg veel plezier met je aankoop!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
barolo
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 dec 2011, 13:10
Locatie: Leeuwarden

Re: nieuw hier met Kappa coupé

Bericht door barolo » 07 dec 2011, 21:11

Ik had die verrotte dorpels ook niet verwacht, ik dacht dat ze redelijk roestvrij waren. Het gekke is dat de andere dorpel keihard is. Ik hoop er veel plezier aan te beleven.

Gebruikersavatar
Lancialover
Berichten: 625
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52

Re: nieuw hier met Kappa coupé

Bericht door Lancialover » 07 dec 2011, 22:04

Schijnt te maken te hebben met dat de coupé's (deels?) handgebouwd zijn. Aan de voorzijde of achterzijde van de dorpel zijn er gewoon wat hoekjes omgevouwen en daar kan vrij snel roestvorming plaats vinden.

Gebruikersavatar
barolo
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 dec 2011, 13:10
Locatie: Leeuwarden

Re: nieuw hier met Kappa coupé

Bericht door barolo » 07 dec 2011, 22:15

dat zou inderdaad kunnen, had ik nog niet aan gedacht. Computergestuurd is dus toch niet zo gek!

Laat ik er maar in berusten dat ze na de reparatie weer helemaal mooi is!

barolo

Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 nov 2010, 22:41
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer:

Re: nieuw hier met Kappa coupé

Bericht door ALFAHEIDA » 07 dec 2011, 22:35

Maarten-Jan schreef:Wow, dat is dan de tweede coupe die ik ken die compleet verrotte dorpels heeft! Dara is toch iets mis gegaan, de Kappa is juist extreem omngevoelig voor roest! Iedere coupe eigenaar moet dus spoorslags naar Leeuwarden voor een pre dinitrol inspectie!

Welkom trouwens, ik wens je erg veel plezier met je aankoop!
Doe maar naar Drachten, daar zit iemand die dat aanpakt met een liefhebbers oog.

http://www.autocosmeticsdrachten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

;)
Afbeelding

http://alfa164register.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfaromeo164register.com" onclick="window.open(this.href);return false;

prisma4wd
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:42

Re: nieuw hier met Kappa coupé

Bericht door prisma4wd » 07 dec 2011, 22:40

barolo,
welkom op dit forum, veel kennis en toewijding aanwezig.
zelf rijd ik (ondanks mijn alias) ook in zo'n prachtige kappa coupé en met plezier. blijf ons bestoken met je verhalen
PS ik heb een sony (origineel) met wisselaar ook met een casettespeler achter het klepje
groet Jan Freie

Gebruikersavatar
barolo
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 dec 2011, 13:10
Locatie: Leeuwarden

Re: nieuw hier met Kappa coupé

Bericht door barolo » 07 dec 2011, 23:17

prisma4wd schreef:barolo,
welkom op dit forum, veel kennis en toewijding aanwezig.
zelf rijd ik (ondanks mijn alias) ook in zo'n prachtige kappa coupé en met plezier. blijf ons bestoken met je verhalen
PS ik heb een sony (origineel) met wisselaar ook met een casettespeler achter het klepje
groet Jan Freie

dank je Jan, heb net een Blaupunkt op eBay gekocht. Cd wisselaar moet ik nog ergens zien te bemachtigen.

groet

Gebruikersavatar
barolo
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 dec 2011, 13:10
Locatie: Leeuwarden

Re: nieuw hier met Kappa coupé

Bericht door barolo » 07 dec 2011, 23:20

ALFAHEIDA schreef:
Maarten-Jan schreef:Wow, dat is dan de tweede coupe die ik ken die compleet verrotte dorpels heeft! Dara is toch iets mis gegaan, de Kappa is juist extreem omngevoelig voor roest! Iedere coupe eigenaar moet dus spoorslags naar Leeuwarden voor een pre dinitrol inspectie!

Welkom trouwens, ik wens je erg veel plezier met je aankoop!
Doe maar naar Drachten, daar zit iemand die dat aanpakt met een liefhebbers oog.

http://www.autocosmeticsdrachten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

;)

heb de auto naar garage de basis gebracht in Leeuwarden. Goede vent met hart voor mooi mechaniek, hij onderhield mijn Alfetta ook altijd met veel toewijding en tevredenheid.

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: nieuw hier met Kappa coupé

Bericht door Stefan Elshout » 07 dec 2011, 23:23

barolo schreef: Naast Italiaanse auto's en motoren ben ik ook dol op Italiaans eten en mooie Italiaanse wijnen.
Ik las in al de snelheid de tekst niet goed en zag het laatste woord voor iets anders aan...of misschien lees ik gewoon wat ik wil zien dat kan natuurlijk ook.
Desalniettemin, of er nu het een staat of het ander ik ben het er met beide mee eens :thumbup:
Welkom en mooie auto!

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”