Thema voor Kappa???

Vraagbaak aanschaf
Plaats reactie
Gerard Strick
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jan 2009, 13:48

Thema voor Kappa???

Bericht door Gerard Strick » 17 feb 2009, 20:01

Heb zaterdagochtend in Waddinxveen een Kappa gekocht althans € 150,- aanbetaald.
Het is een mooie zwart metallic met beige alcantara, een 2.0 le uit 1997.
Ik kan hem vrijdag ophalen omdat distr riem vervangen moest worden, ondanks dat ik vrij
veel kilometers afleg toch maar gedaan, op benzine.

Nadat ik thuis kwam ff mail gecheckt, iemand had erg veel interesse in mn thema lx en stelde
voor om zijn auto ( Kappa 2.4 uit 2000 op G3 ) evt te ruilen, woont nu dicht bij z'n werk en Gas
hoeft dus niet meer, hele oh history er bij en mijn favoriete combi: blauw met beige alcantara....

Hij is bij arendse in onderhoud maar heeft wel 325.000km gelopen, hij loopt heel goed en
verbruikt geen olie, zou het een goede keuze zijn, ik wil hem natuurlijk wel een tijdje rijden.

Dit is m
kappa interieur.JPG

Gerard Strick
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jan 2009, 13:48

Re: Thema voor Kappa???

Bericht door Gerard Strick » 17 feb 2009, 20:03

Trouwens, nog wat vergeten te vragen, wat houdt powerdrive versnellingsbak eigenlijk in?

Hij zit in die zwarte, heb gegoogled maar kan het niet echt ontdekken...

Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

Re: Thema voor Kappa???

Bericht door Jan Willem » 17 feb 2009, 20:08

Een powerdrive is een kortere eindreductie, dus snellere acceleratie. Het alternatief is Comfortdrive, langere overbrenging dus, iets trager acceleratie, minder toeren, minder verbruik, meer comfort.....
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Gerard Strick
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jan 2009, 13:48

Re: Thema voor Kappa???

Bericht door Gerard Strick » 17 feb 2009, 20:11

Had ik dat maar eerder geweten..... :(

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thema voor Kappa???

Bericht door Maarten-Jan » 17 feb 2009, 20:45

Powerdrive is de optie die je moet hebben. Comfortdrive werd destijds bijna het Waterloo van Lancia in NL!

Kilomterstand voor 2.4 onbelangrijk. Wij staan al ruim op 380 dkm op LPG.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2009, 00:07
Locatie: Selfkant DE

Re: Thema voor Kappa???

Bericht door Ralph » 24 mar 2009, 00:38

Een vriend van me heeft er een met 415.000km die ik onderhoud. Ik heb op regulier onderhoud na niets geks gevonden. blijft lopen die kist!!

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Thema voor Kappa???

Bericht door Frank » 24 mar 2009, 17:28

Is het vervangen van de distributieriem bij een Kappa 5 cilinder ook moeilijk? Ik weet dat bij een Fiat Marea het motorblok er zo'n beetje uitgevist moet worden voordat je erbij kunt. Is dat bij de Kappa ook nodig?
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Thema voor Kappa???

Bericht door Cromapower » 24 mar 2009, 19:30

Bij de Kappa heb je wel wat meer ruimte, dat is wel te doen.
Bij de Marea moet je officieel inderdaad de motor uitbouwen om distributie te vervangen, volgens Fiat dan. Bij de dealer waar ik werkte hadden we deze truc; Motorsteun loshalen aan distributiekant en met garage krik met blokje hout erop het blok verzichtig een klein stukje opkrikken zodat hij zo gekanteld is dat je er net bij kan. Wel met beleid uiteraard.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Thema voor Kappa???

Bericht door webturbo » 27 nov 2009, 15:04

Hoe vaak moet die riem eigenlijk van een 20V? Ik lees getallen van 60k (net als de 16V) tot 105k, 120k zelfs... men is het er duidelijk niet over eens :)

Er zijn gevallen bekend dat ze na 50-60k al breken, maar zijn dat niet die gevallen waar men 'vergeten' is de spanrollen mee te pakken bij vervanging??
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Thema voor Kappa???

Bericht door Frank » 27 nov 2009, 16:03

In het algemeen geldt voor alle Italiaanse benzinemotoren 60k of 3 jaar. Zeker niet meer! Alleen voor Maserati's etc gelden nog kortere intervallen.

Altijd alles vervangen is het devies, bij de 5 cilinders ook de waterpomp meen ik.
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”