arjan kooi schreef:Ben momenteel ook bezig met de elektrische verstelbare stoelen, het paneel met de schakelaars werkt niet
helemaal meer. Verlichting is uitgevallen en 1 schakelaar weigert dienst, via Conrad mini gloeilampen gekocht
om hierin te plaatsen.(de verzendkosten lagen hoger dan de materiaal prijs) Ook heb ik nog een probleem met
het aansluiten van de stoel verwarming, interieur komt uit een 8.32 van 89-90 2e serie en heeft de schakelaars achter elkaar liggen zonder memo functie er pal achter zit de stoel verwarmingsschakelaar. Maar elk elektra schema uit het werkplaatshandboek komt niet overeen met de stoelen, is dat typisch Italiaans ?
De verstelling van de stoel werkt gelukkig wel, nu alleen de verwarming nog. Iemand een idee, een goed schakelaars paneel is ook welkom. Als het goed is kan Tuynder nog wel komen aan de verwarmings elementen, alhoewel after-market wel goed koper zal zijn
Misschien handig om een apart topic hiervoor te openen?
Voor aangezien het bij mij om een Kappa Coupe gaat
maar ik zou grofweg naar het schema kijken en anders gewoon de draden volgen. Dat deed ik vroeger toen ik nog geen schema's kon lezen.
Frank schreef:Die nieuwe set lijkt mij de beste keuze, maar uit ervaring weet ik inmiddels dat het verwijderen en herplaatsen van stoelbekleding best een fikse klus is (zeker niet aan te raden in de kou). Met leer heb ik geen ervaring maar zal nog wel een tandje erger zijn?
Als je toch aan de slag gaat is het wel de moeite om de lendensteun te checken en eventueel meteen te repareren. Daarvoor is een donorstoel / interieur dan wel weer handig (ook om te "oefenen"). Succes!
Het is alcantara, maar zou het sowieso in de (verwarmde) werkplaats doen. De lendesteun is niks mis mee, die werkt perfect (met mijn rug is dat echt een must). De bekleding bij een KC is vrij makkelijk te verwijderen zag ik, van de rugleuning iig.
Maarten-Jan schreef:Ik heb nog een donorstoel liggen. Geen idee of de verwarming het doet. Draadbreuk is echter een bekend euvel en is veel goedkoper te repareren dan dat je nieuwe dingen gaat kopen. Je moet dan immers alles toch al demonteren.
Er is al eerder iemand geweest die de draden gerepareerd heeft. Je kunt vrij eenvoudig de bekleding verwijderen en dan de boel controleren. Je moet dan toch de stoel demonteren dus dan doe je dat lekker in de warme woonkamer.
Bij beide stoelen is het kapot, dus aan 1 donorstoel heb ik niet zoveel. Is die kabel gewoon te solderen of zo? Weet je zo nog wie dat had gedaan, of een topic waarin het omschreven staat? Het probleem is wel dat het mijn dagelijkse auto is en ik geen werkplaats in de buurt heb, moet altijd naar mijn ouders in de Achterhoek dan (110km verderop, het nadeel van in een centrum wonen). Maar kan het wel eerst met de bijrijders stoel proberen.
Heb voor 130 euro een achteraf in te bouwen set gevonden met carbon verwarmingselementen, die schijnen niet (of iig veel moeilijker) kapot te kunnen gaan. En die heeft ook 3 standen. Wat ik zo op de foto's zag moet het redelijk aan de bestaande bekabeling te monteren te zijn. Waarbij ik wel de schakelaar moet vervangen en dat gat iets uit vijlen. (die 130 euro is trouwens voor 2 stoelen, zitting + rug, compleet incl schakelaars, relais, bekabeling, etc).
Nu tast dat de originaliteit aan, maar mijn auto is zeker niet de mooiste en comfort gaat bij mij boven originaliteit.